کد خبر: ۵۴۴۷۷
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و شرکت پتروشیمی توضیحاتی ارائه کرد.

 مسعود ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و شرکت پتروشیمی و اینکه آیا اقدامی برای دستگیری مرجان شیخ الاسلامی یکی از متهمان اصلی شرکت پتروشیمی شده است یا خیر؟ گفت: در پدیده شاندیز، مطالبات مردم و سهامداران در این شرکت جزو دغدغه‌های ما است؛ البته دادگستری کل خراسان رضوی اقدامات مناسب و موثری انجام داده است. گزارش را از دادگستری خراسان رضوی مطالبه کرده‌ام و به محض رسیدن گزارش آن را منعکس می‌کنم‌. دغدغه‌های مردم دغدغه‌های ما است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بازرگانی پتروشیمی گفت: در این پرونده صرف نظر از اسمی که گفتید، احکام ۵ نفر از متهمان اجرا شد و ۳ نفر در مرحله اجرای حکم است و در حال تحمل حبس اند و اعاده دادرسی ۳ نفر پذیرفته شده و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شده و در حال رسیدگی است و ۴ نفر از محکومین تحت تعقیب‌اند و پیگیری‌های مجدانه‌ای برای دستگیری آنها می شود.

    تتلو در زندان است | آمار جدید بازداشتی های حادثه تروریستی کرمان | آخرین وضعیت سیدمحمد امامی، هادی رضوی و داود غفاری | ماجرای بازداشت خبرنگار سابق

وی افزود: بخشی از عوائد مالی این پرونده وصول شده و بخشی دیگر در مرحله اجرای احکام و شناسایی اموال برای رد مال است و موجدانه پیگیری می شود. قسمتی از پرونده مفتوح است و با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. اتهام در پرونده مورد بحث مشارکت و معاونت در اخلال عمده و کلان اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ارز صادرات محصولات پتروشیمی شرکت‌های تولید کننده است و اتهام برخی از متهمان تحصیل مال از طریق نامشروع است‌. پرونده‌های دادگاه‌های ویژه با جدیت و قاطعیت و منطبق با موازین شرعی و قانونی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اطلاع رسانی می‌شود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها