کد خبر: ۵۴۱۷۱
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
به نظر می‌رسد رسانه‌های چینی و هنگ کنگی نسبت به غیبت لیونل مسی همچنان ناراضی هستند.

 لیونل مسی پس از غیبت در دیدار دوستانه با لیگ منتخب هنگ‌کنگ و شرکت در بازی دوستانه بعدی اینتر میامی در ژاپن مقابل ویسل کوبه، خشم هواداران چینی را برانگیخته است و متهم به خیانت و داشتن انگیزه‌های سیاسی شد. رسانه دولتی «گلوبال تایمز» مسی و باشگاهش اینتر میامی را به داشتن انگیزه‌های سیاسی با هدف شرمنده کردن هنگ‌کنگ متهم کرده است. لیونل مسی در بازی با منتخب لیگ هنگ‌کنگ به دلیل مصدومیت روی نیمکت تیمش نشسته بود و حتی یک ثانیه هم در این دیدار دوستانه به میدان نرفت.

بازی روز چهارشنبه لیونل مسی در مقابل ویسل کوبه در توکیو باعث شد برخی از هواداران این سوال را مطرح کنند که آیا او واقعا مصدوم بوده یا خیر. وقتی دیوید بکام در پایان بازی یکشنبه در جمع تماشاگران عصبانی هنگ‌کنگی حاضر در ورزشگاه سخنرانی کرد، حدود ۳۸ هزار هوادار او را هو کردند و خواستار بازپرداخت پولشان شدند. آن‌ها برای تماشای بازی این فوق‌ستاره ۳۶ساله آرژانتینی تا ۴۹۴ پوند (۶۲۴ دلار) هم هزینه کرده بودند. البته مسی در سال گذشته در بازی دوستانه آرژانتین مقابل استرالیا در پکن به میدان رفته بود و چینی‌ها هم استقبال پرشوری از او کرده بودند.

جالب آنکه بدانید لیونل مسی معرف برندهای بزرگ چینی همچون چری، تنسنت، هواوی، منگنیو، چیشوئی ریور واین و J&T اکسپرس است. کوین یونگ، دبیر فرهنگ، ورزش و گردشگری هنگ کنگ گفت که به مقامات دولتی بارها گفته شده بود که مسی بازی خواهد کرد. اما در ۱۰ دقیقه مانده به پایان مسابقه به آن‌ها اطلاع داده شد که آسیب‌دیدگی همسترینگ مانع از بازی او می‌شود. یونگ دراین‌باره می‌گوید: ما فوراً از آن‌ها خواستیم راه‌حل‌های دیگری مثل حضور مسی در زمین برای تعامل با هوادارانش و دریافت جام را در نظر بگیرند. متأسفانه همانطور که دیدید این کار به جایی نرسید.

اختلافات تاریخی میان پکن و توکیو و همچنین روابط خصمانه بین ایالات متحده آمریکا و چین باعث شده تا چینی‌ها بر این باور باشند که مصدومیت لیونل مسی از اساس دروغ است و پشت پرده آن مسائل سیاسی است. البته خشم چینی‌ها تنها مربوط به هواداران نمی‌شود و مقامات سیاسی هنگ‌کنگ هم دراین‌باره اظهارنظر کرده‌اند: مردم هنگ‌کنگ از مسی، اینترمیامی و دست‌های سیاه پشت پرده متنفرند. هرگز نباید اجازه داد مسی به هنگ‌کنگ بازگردد. دروغ‌ها و ریاکاری او نفرت‌انگیز است.

لیونل مسی اما در ژاپن و پیش از دیدار دوستانه تیمش مقابل اینتر میامی با عذرخواهی از هوادران هنگ‌کنگی گفته بود که او مصدوم بوده و امیدوار است روزی دوباره به اینجا برگردد و بازی کند. صحبت‌های مسی نه تنها از خشم هواداران فوتبال هنگ‌کنگ کم نکرد بلکه بازی کردن او مقابل تیم ژاپنی باعث شعله‌ور شدن خشم چینی‌ها در فضای مجازی علیه این فوق‌ستاره آرژانتینی شد.

پست مسی در شبکه اجتماعی چینی Weibo که توضیح می‌دهد چرا نتوانسته در هنگ‌کنگ بازی کند باعث شد تا حدود ۱۴۲ هزار نظر زیر این پست به ثبت برسد. در حالی که برخی از آن‌ها از لئو حمایت کرده‌اند اما بسیاری با عصبانیت و فحاشی واکنش نشان دادند و برخی این فوق‌ستاره آرژانتینی را «فریبکار» و «آشغال» خوانده‌اند. آن‌ها مسی را متهم کردند که فقط می‌خواهد از هواداران چینی پول دربیاورد، در حالی که به ژاپنی‌ها خدمت می‌کند. یکی از کاربران دراین‌باره نوشت: نیازی به عذرخواهی نیست، فقط دوباره به چین نیا. فقط به این دلیل که تو خوب فوتبال بازی می‌کنی به این معنی نیست که آدم خوبی هم هستی

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها