کد خبر: ۵۳۹۷۵
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
عضو کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: با فروکش کردن هیجانات کاذب بازار ارز، شاهد کاهش قابل پیش‌بینی قیمت دلار هستیم.

امید ماهرانی - عضو کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی ایران - در خصوص نوسانات اخیر نرخ دلار آزاد و کاهش دوباره آن از ابتدای هفته به ایسنا گفت: به هر حال بازار ارز طی هفته‌های گذشته با توجه به اتفاقات و تنش‌های داخلی و بین‌المللی بارها دستخوش فراز و فرود شد و تحت تاثیر هیجانات ناشی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و التهابات منطقه قرار گرفت. البته هیجانات کاذب بازار ارز چند روزی است که فروکش کرده و فعلا شاهد روند کاهشی قیمت دلار هستیم.

وی با پیش‌بینی نوسانات بازار ارز تا پایان سال ادامه داد: دو هفته قبل هم به این موضوع اشاره کردم که قیمت دلار بعد از فروکش کردن هیجانات کاذب بازار کاهش خواهد یافت که همین‌طور هم شد. معتقدم هم اکنون نیز با توجه به شرایط داخلی و خارجی می‌توان امیدوار بود که قیمت دلار با حداقل نوسان در همین مقادیر تا پایان سال باقی خواهد ماند و تغییر نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب‌وکارهای نوین و دانش بنیان استان فارس در خصوص مهمترین اتفاقات سال آینده و تاثیر احتمالی آنها بر بازار ارز گفت: فارغ از بحث تورم و نقدینگی کشور باید به اتفاقات مهم داخلی و بین‌المللی سال آینده هم توجه داشت که هر کدام می‌توانند در نوسانات بازار ارز تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال تغییر روند مالیات در سال آینده یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بازار خواهد بود. همچنین عملکرد مجلس بعدی که انتخابات آن را پیش رو داریم نیز تاثیر فراوانی بر شرایط بازار خواهد داشت.

ماهرانی خاطرنشان کرد: علاوه بر شرایط و اتفاقات داخلی در سال آینده باید به بحث انتخابات آمریکا هم اشاره کرد که این اتفاق نیز می‌تواند شرایط بسیاری از کشورها از جمله ایران را تحت تاثیر قرار دهد. آنچه مسلم است عوامل و اتفاقات داخلی به ویژه تغییر بحث مالیات سال آینده از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بازار سرمایه و همینطور بازار ارز خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها