کد خبر: ۵۳۴۹۲
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
دیروز ظهر مهراد هیدن و محمدرضا شایع، دو رپر معروف ایرانی، خبر دادند که قرار است سمینار مشترکی در یک سالن بزرگ برگزار کنند. عجیب‌ترین بخش ماجرا قیمت‌ بلیت این سمینار بود که همه را شوکه کرد.

بلیت این همایش بین 4 تا 20 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شده بود. از آن عجیب‌تر ولی این بود که گران‌ترین صندلی‌ها در قسمت وی‌آی‌پی بلافاصله رزرو یا خریداری شدند. حدود سه ساعت بعد از اعلام این خبر، فقط یک صندلی بیست میلیون تومانی بود که از این بخش هنوز فروش نرفته بود.

سمینار «صبح به خیر تهران» قرار است به صورت تناقض‌آمیزی «عصر» پنجشنبه همین هفته برگزار شود. کجا؟ سالن همایش ضرغام در ضلع غربی ورزشگاه آزادی. بلیت آن را هم سایت ایران کنسرت، از سایت‌های مرجع کنسرت‌گذارها می‌فروخت که نشان می‌داد همه چیز رسمی و مجوزدار است.

تا عصر دیروز بعد از گذشت سه ساعت از باز شدن ظرفیت بلیت‌فروشی برابر با 780 میلیون تومان از صندلی‌ها فروخته شده بود. حرف ردیف اول را نزنید که در کمتر از یک ساعت به پایان رسید. در سایت قید شده بود که خریداران بلیت 20 میلیون تومانی از چند امتیاز خاص برخوردارند.

آن هم اینکه می‌توانند با شایع و هیدن عکس یادگاری بگیرند و  یک هدیه با امضای این دو نفر دریافت کنند. داریم درباره رپرهایی حرف می‌زنیم که اولی  4/5میلیون و دومی دو و نیم میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و از قضا پنجشنبه هفته آینده هم به همراه دو رپر و آهنگساز دیگر در دوبی کنسرتی برگزار خواهند کرد.

از سالن همایش چه می‌دانیم؟ سالن ضرغام تا همین دو سال پیش محل برگزاری جشن‌های اداری و گاهی کنسرت خواننده‌های پاپ مثل ماکان بند بود. به نظر می‌رسد که حدود یک سال در این سالن بسته بوده و دوباره فعالیتش را از سال پیش آغاز کرده. از آن زمان به بعد هم جز جشن‌های خانوادگی شرکت‌ها و یا کنفرانس‌های کارآفرینی و موفقیت مراسم مهم دیگری در آن برگزار نشده.

مخاطب‌های این سمینار قرار است با چه چیزی مواجه شوند؟ می‌توانیم برگردیم عقب و ببینیم در سمینارهای دیگر چه خبر بوده. برای مثال هیدن یک بار سال 1396 در مازندران و یک بار سال 1397 سمینار «حرف من» را در کیش برگزار کرد. موضوع این سمینارها معمولا به رپ و آهنگسازی برمی‌گشت و فرق بزرگ آن با سمینار پنجشنبه این بود که جمعیت بسیار کوچک‌تری در این ورکشاپ‌ها شرکت می‌کردند. 

 بلیت قسطی سمینار شایع 
همین موسسه‌ که مسئول برگزاری سمینار پنجشنبه این دو رپرشده، دی ماه میزبان سمینار تک نفره شایع بود. از ویدئوها اینطور به نظر می‌رسید که او برای حدود 60 نفر در دو روز سخنرانی داشته. بلیت این سمینار که بیشتر شبیه یک دورهمی خودمانی بوده 4 میلیون تومان و در صورت تمایل در دو قسط فروخته شده.

بعد از آن وقت پرسش و پاسخ حضار رسیده و دست آخر هم برنامه به عکس یادگاری و امضا ختم شده. «مدرسه هیلاج»، برگزارکننده این مراسم یک مدرسه آموزش فیلمسازی و بازیگری است که بعد از شایع هم میزبان علی زند وکیلی برای اجرای یک ورکشاپ شده. 

عکس یادگاری با شایع در ‌نوفل لوشاتو 
شایع همین اواخر برای تماشای تئاتری با بازی یک رپر دیگر (امیر خلوت) به پردیس شهرزاد در خیابان نوفل لوشاتو تهران دعوت شده بود. وسط نمایش به محض ورود او به سالن، صدای دست و جیغ طرفداران به پاخاست و موقع خروج جمعیت زیادی دور این رپر 30 ساله را گرفت؛ طوری که خیابان قفل شد. با شکایت سفارتخانه نزدیک به محل سالن، پلیس به پردیس شهرزاد رسید، شایع را سوار خودرو و از جمعیت دور کرد. 

این بار هم اینطور که هیدن گفته این سمینار قرار است شبیه سمینارهای قدیمی خودش و محمدرضا باشد. اجراهایی که از یک مونولوگ شروع می‌شود و به سوال و جواب با حضار می‌رسد. کاربران توئیتر انتقاد زیادی به این مراسم داشتند.

بخشی از این انتقاد معطوف به قیمت بلیت بود و بخشی دیگر به صدا و توانمندی‌های این رپرها برمی‌گشت. فارغ از نظرات تند و تیز، این مراسم در قالب اسم متفاوتی مثل «سمینار» رپرها را به روی صحنه رسانده و ممکن است و بتواند به زودی بازار کسالت‌بار اجراهای پاپ را  کنار بزند و استیج را برای آنها خلوت کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها