کد خبر: ۵۳۳۱۴
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز اخیر ۳ ماهواره ایرانی، گفت: امیدواریم به زودی مشکلات مخابراتی به مدد توان و فناوری به کار رفته در این ماهواره‌های پرتاب شده، رفع شوند.

مهدی چمران در دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ۳ ماهواره ایرانی«مهدا»، «کیهان ۲» و «هاتف۱» که در ۸ بهمن ماه امسال توسط ماهواره بر«سیمرغ» و در آستانه چهل و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد؛ این موفقیت را ابتدا به ملت بزرگ ایران و سپس تمامی تلاشگران و دانشمندان حوزه هوا و فضا تبریک گفت و از آنان قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه این ماهواره‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات مخابراتی ما را رفع کنند، افزود: در این دولت تا کنون بیش از ۱۰ ماهواره به فضا پرتاب شده و با موفقیت در مدار قرار گرفته که امیدواریم این روش های علمی و موفقیت های این چنینی ادامه دار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پیشاپیش ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و روز تاریخی ۱۲ بهمن ماه، روز ورود امام خمینی(ره) به ایران، گفت: قرار بود امام راحل در روزهای قبل تر به تهران ورود کنند؛ اما رژیم شاه با بستن فرودگاه ها مانع این کار شده بود که سرانجام این اتفاق در حوالی ساعت ۱۰ صبح دواردهم بهمن ماه ۱۳۵۷ به وقوع پیوست.

وی یادآور شد: ملت ایران از ساعات قبل تر از ورود امام در مسیر حرکت فرودگاه تا بهشت زهرا حضور داشتند و مسیرها مملو از جمعیت بود که همین حضور موجب شد تا به یاد ماندنی ترین و بی نظیرترین استقبال در تاریخ ثبت شود.

چمران افزود: امیدواریم همه ما این سعادت را داشته باشیم که بتوانیم از این انقلاب بزرگ و شکوهمند به خوبی پاسداری کنیم و به نسل های آینده کشوری آباد و مترقی را بسپاریم.

وی در ادامه موضع گیری های خود علیه کشتارهای وحشیانه و بمباران شهرهای فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی ضمن محکوم کردن چندین باره این نسل کشی، عنوان کرد: متأسفانه علی رغم محکوم شدن اسرائیل به نسل کشی در مجمع بین المللی دیوان لاهه می بینیم؛ بازهم این غده سرطانی زیر چتر حمایت های امریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به کشتار زنان، کودکان و افراد بی گناه فلسطینی ادامه می دهد و با بمب های امریکایی ملت مسلمان غزه را به خاک و خون می کشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه آمریکا در این نسل کشی و جنایت ها، شریک مستقیم اسرائیل غاصب است ضمن انتقاد از بی توجهی شرم آور برخی کشورهای عربی و مسلمان در قبال این جنایات، خاطرنشان کرد: شرم آورتر از حمایت های کشورهای آمریکا و اروپا از این نسل کشی عظیم، حمایت های پنهانی و گاهاً نیمه آشکار برخی کشورهای عربی و مسلمان است؛ اما در چنین شرایطی میلیونها انسان آزادی‌خواه به پا خواستند و در مقابل ساختمان های دولتی و سفارتخانه های کشورهای حامی اسرائیل تظاهرات کرده و این کشتارهای دهشتناک را محکوم کردند.

چمران در پایان ضمن تقدیر از مجاهدت ها و اقدامات شهامت گونه رزمندگان محور مقاومت همچون عراق، سوریه، حزب الله لبنان و یمن، این چنین اقدامات را نمونه‌ای کم نظیر از شجاعت و حمایت از مظلوم برشمرد و برای ملت فلسطین و محور مقاومت آرزوی ظفرمندی و پیروزی کرد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها