کد خبر: ۵۳۲۳۶
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
همه چیز درباره بزرگترین کشتی تفریحی جهان که ۵ برابر بزرگتر از تایتانیک است.

سال ۲۰۱۶ شرکت کشتی سازی رویال کارائیب، ساخت دو کشتی تفریحی غول پیکر را در دستور کار قرار داد. یکی از این کشتی ها زودتر آماده شد. بخش های مختلف این کشتی در کشورهای مختلف ساخته شد. در نهایت پائیز سال ۲۰۲۳ آماده شد و در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ فعالیتش را آغاز کرد. این کشتی از میامی در کارائیب شرقی حرکت می‌کند و در کوکوکی، سنت توماس، و سنت کیتس و نویس به سمت پرفکت‌ دی خواهد رفت و در نهایت در ۳ فوریه ۲۰۲۴ بازخواهد گشت.

کشتی تفریحی icon of the seas یا «نماد دریاها»، محصول جدید شرکت رویال کارائیب، بزرگترین و شاید عجیب ترین کشتی تفریحی جهان است. این کشتی نزدیک به ۳۶۵ متر طول و ۲۵۰ هزار تن وزن دارد. اگر بخواهیم بزرگی این کشتی را درک کنیم کافیست بدانیم که «نماد دریاها» ۵ برابر بزرگتر از کشتی «تایتانیک» است. این کشتی می تواند ۷۶۰۰ مهمان را با ظرفیت کامل همراه با ۲۳۵۰ خدمه حمل کند.

برای ساخت این کشتی ۲ میلیارد دلار هزینه شده است و اولین حضورش در بندر میامی، ترافیک عظیمی به راه انداخت و توجه همه را به خود جلب کرد. البته مدت‌ها قبل از ورود «نماد دریاها» به میامی، تصاویرش در شبکه های اجتماعی، حسابی سر و صدا کرده بود. مدیران رویال کارائیب میگویند که تقاضا برای سفر با این کشتی بی سابقه است. پیش از این، رکورد بزرگترین کشتی تفریحی جهان در اختیار کشتی عجایب دریاها، دیگر کشتی متعلق به شرکت رویال کارائیب، بود. عجایب دریاها با طول ۳۶۲ متر، تنها سه متر از «نماد دریاها» کوچک‌تر است.

یکی از نکات جالب این کشتی غول پیکر این است که توسط لیونل مسی، ستاره فوتبال آرژانتینی، غسل تعمید داده شده تا این خوش یمنی باعث شود، «نماد دریاها» به بلای کشتی تایتانیک گرفتار نشود. اولین سفر رسمی این کشتی ۲۷ ژانویه امسال از بندر میامی آغاز شد.

مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)
بزرگترین کشتی تفریحی جهان چقدر می‌ارزد؟ / تراژدی تایتانیک تکرار می‌شود؟
اینجا حوصله تان سر نمی رود
این کشتی مانند یک کیک تولد رنگی رنگی و چند لایه است که در بالای آن یک چرخ فلک عجیب و غریب و بیشه‌ های سبز و استوایی قرار گرفته است. «نماد دریاها» دارای ۲۰ عرشه با هفت استخر و شش سرسره آبی است. این شرکت ادعا می کند که کشتی دارای بلندترین آبشار، بلندترین سرسره آبی و بزرگترین پارک آبی است. این چرخ و فلک در چند قدمی چندین گزینه غذاخوری مناسب برای خانواده ها قرار دارد. مسافران «نماد دریاها» هیچوقت دغدغه غذا نخواهند داشت. آنها می‌توانند از میان ۴۰ رستوران و بار موجود، یکی را انتخاب کنند. همچنین ۵۰ نوازنده و کمدین و یک گروه ارکستر ۱۶ نفره بخشی از خدمه این کشتی هستند. در اسکله ۱۷ بچه های کمتر از ۱۲ سال میتوانند غذای رایگان بخورند. دو منطقه بازی آبی هم برای بچه‌های خردسال در نظر گرفته شده است. اینجا جایی است که خانواده ها میتوانند بدون نگرانی از سلامت بچه ها، حمام آفتاب بگیرند.

«نماد دریاها» انقدر بزرگ است که به هشت محله تقسیم شده است. برای افراد بالای ۱۸ سال، محله ویژه ای در نظر گرفته شده است که از صحنه های کلوپ ساحلی بین المللی الهام گرفته است. یک تراس چند سطحی با منظره بی وقفه اقیانوس را در نظر بگیرید که استخری معلق ۴۱ متر بالاتر از سطح اقیانوس دارد.

راب کلابرز، موسس و رئیس آژانس ویرتو در شیکاگو، میگوید، سفر با این کشتی برای افرادی که قبلا هرگز سفر دریایی نداشته‌اند، فوق العاده خواهد بود. «برای نماد دریاها، مشتریانی که بیشتر هیجان زده هستند که فرزندان کوچک دارند. زیرا اینجا حسابی هیجان زده میشوند و حوصله شان سر نمیرود.» او گفت که این کشتی همچنین مورد توجه مشتریانی خواهد بود که لزوما با بچه‌ها سفر نمی‌کنند، به‌ ویژه محله سوئیت، که منطقه‌ای است که مانند یک کشتی در داخل کشتی است که فقط برای مهمانان سوئیت رزرو شده است. بزرگترین محله، سوئیت رویال کارائیب است که چهار عرشه با امکانات کامل دارد.

هزینه سفر با بزرگترین کشتی تفریحی دنیا چقدر است؟
۲۸ نوع اقامتگاه مختلف در این کشتی در نظر گرفته شده است که به صورت هفتگی اجاره داده میشوند. حداقل هزینه اقامتگاه های این کشتی برای یک سوئیت ۵۰ متری است که از ۳۶۰۰ دلار در هفته برای دو نفر شروع می‌شود. اما گرانترین اقامتگاه کشتی یک خانه سه طبقه اختصاصی است که به طور متوسط ۱۰۰ هزار دلار در هفته هزینه دارد و می تواند هشت نفر را در خود جای دهد.

نماد دریاها دشمن دریاست؟
«نماد دریاها» ۶ موتور چند سوختی دارد. یعنی با سوخت های مختلف کار میکند ولی سوخت اصلی اش گاز طبیعی LNG است. البته این کشتی اولین کشتی رویال کارائیب است که از گاز طبیعی مایع (LNG) نیرو می گیرد. البته اینکار به مذاق خیلی ها خوش نیامده است. برایان کامر، مدیر برنامه های دریایی در شورای بین المللی حمل و نقل پاک گفت: تصمیم رویال کارائیب برای استفاده از LNG بزرگترین اشتباه آب و هوایی آنها است. ال‌ان‌جی بیشتر متان است، یک گاز گلخانه‌ای که در ۲۰ سال اول پس از انتشار، بیش از ۸۰ برابر بیشتر از دی‌اکسید کربن گرما ایجاد میکند.

البته سازندگان این کشتی، تا جایی که در توانشان بوده مباحث محیط زیستی را رعایت کرده اند. برای مثال«نماد دریاها»  بیش از ۹۳ درصد آب شیرین خود را از طریق اسمز معکوس تولید می کند. و همچنین دارای سیستم تجزیه در اثر حرارت به انرژی است که برای تبدیل زباله های داخل کشتی به انرژی از آن استفاده میشود. همچنین یکی از سخنگویان رویال کارائیب گفت که «نماد دریاها» ۲۴ درصد بیشتر از آنچه برای کشتی‌هایی که امروزه طراحی شده‌اند، کارآمد است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها