کد خبر: ۵۳۰۸۱
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
بر اساس ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، درصورتی که راننده وسیله نقلیه مرتکب یکی از ۲۰ تخلف پرخطر مشخص شده شود، علاوه بر اعمال جریمه، نمره منفی هم به راننده تعلق می گیرد. این موضوع هم شامل صدور قبض جریمه به صورت تسلیمی یا ثبت تخلف توسط دوربین می شود. جریمه

سرهنگ ابوالفضل موسوی پور از وجود بیش از ۸ هزار گواهینامه با ۳۰ نمره منفی و بیشتر در شهر تهران در بخش اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی خبر می دهد که طی ۹ ماه اخیر از این تعداد حدود هزار گواهینامه ضبط و اعمال قانون شده است.

تخلف رانندگی پرخطر و کسب نمره منفی

سرهنگ موسوی پور در این رابطه می گوید:« واحد اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ با راننده هایی که نمرات منفی آنها به حد نصابی رسیده و طبق قانون باید گواهینامه آنها طبق قانون ضبط شده و اخذ شود تماس می گیرند تا گواهینامه خودشان را تسلیم کنند. همچنین به صورت کنترلی در سطح شهر هم گواهینامه های با ۳۰ نمره منفی و بیشتر ضبط می شود. یعنی ماموران گشتی پلیس راهور در صورتی که هنگام اعمال جریمه با راننده ای برخورد کنند که نمره منفی گواهینامه اش ۳۰ نمره منفی و بالاتر است درهمان محل اقدام به ضبط گواهینامه می کنند. این موضوع یعنی دادن نمرات منفی متناسب با تخلفات پر خطر از سال های گذشته اجرا می شود، اما بنا داریم تا این موضوع را به شکل جدی تر اجرا کنیم.»

ضبط گواهینامه‌های دارای ۳۰ نمره منفی

رییس پلیس راهور تهران از اجرای این طرح و ضبط گواهینامه های دارای ۳۰ نمره منفی و بیشتر در قالب یک طرح خبر می دهد و می گوید:«زمانی که تعداد گواهینامه‌های نمره منفی زیاد می شود، طرح ویژه ای برای ضبط و جمع آوری آنها اجرا می شود. تا امروز بالغ بر ۸ هزارگواهینامه به حد نصاب ۳۰ نمره منفی و بالاتر رسیده اند که طبق قانون باید گواهینامه آنها ضبط شود و برای چند ماه مجوز رانندگی با وسایل نقلیه را نخواهند داشت. در ۹ ماه بالغ بر ۹۰۰ گواهینامه به دلیل کسب ۳۰ نمره منفی و بیشتر ضبط شده است.» البته باید توجه داشت که طبق قانون اگر راننده متخلف ۶ ماه پس از کسب آخرین نمره منفی مرتب تخلف پر خطر نشود، نمرات منفی قبلی اش بلا اثر خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها