کد خبر: ۵۲۵۰۷
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
دبیر جشنواره موسیقی فجر  می گوید: تئاتر و سینما ۱۰روز برگزار می‌شوند، اما موسیقی تنها ۵روز است. در دهه‌های گذشته ۱۰روزه برگزار می‌شد و بعد به ۸ روز رسید. اما حالا به ۵روز رسیده و اگر بودجه تامین می‌شد می‌توانستیم میزبان گروه‌های زیادی باشیم.

بهمن‌ماه هر سال جشنواره‌های مختلف هنری برگزار می‌شوند؛ از جمله جشنواره‌های تئاتر و سینما که در بازه زمانی اول بهمن تا ۲۳بهمن‌ماه برگزار می‌شوند و جشنواره تجسمی در بازه زمانی بیشتری میزبان علاقه‌مندانش است. یکی از جشنواره‌هایی که ۳۸دوره از تولدش می‌گذرد، موسیقی فجر است که امسال وارد سی‌ونهمین دوره خود شده، اما این جشنواره که تا سال گذشته بازه ۱۰روزه داشته به‌خاطر کمبود بودجه در برگزاری به ۵روز کاهش یافته و قرار است از ۲۳ تا ۲۸ بهمن برگزار شود. جشنواره‌ای که بخش‌های مختلفی دارد و علاوه بر گروه‌های ایرانی، میزبان گروه‌های خارجی نیز است.

رضا مهدوی، دبیر جشنواره موسیقی فجر این دوره هم منتقد روزهای اندک برگزاری است و دلیل اصلی آن را کمبود بودجه عنوان کرده و به همشهری می‌گوید: «این جشنواره از مهم‌ترین جشنواره‌های هنری است که به ۴۰سالگی خود نزدیک می‌شود، اما این بار تنها به‌خاطر کمبود بودجه قرار است که در ۵روز برگزار شود و این، کار را برای ما دشوار می‌کند.» وی در ادامه تأکید می‌کند:«تئاتر و سینما ۱۰روز برگزار می‌شوند، اما موسیقی تنها ۵روز است. در دهه‌های گذشته جشنواره موسیقی ۱۰روزه برگزار می‌شد و بعد به ۸ روز رسید و در این سال‌ها در این بازه زمانی برگزار می‌شد، اما حالا به ۵روز رسیده و اگر بودجه تامین می‌شد می‌توانستیم میزبان گروه‌های زیادی باشیم.»

کمبود سالن و اجرای گروه‌ها
دبیر جشنواره موسیقی فجر اضافه می‌کند:«متأسفانه به ‌دلیل کمبود بودجه ما مجبور به کاهش روزها هستیم، اما اگر بودجه درستی داشته باشیم و آن، چند برابر شود می‌توانیم هر ۱۰روز را برگزار کنیم که به کمک روزهای افزوده بخش‌های مختلف به جشنواره موسیقی اضافه می‌شوند.» حالا یکی از دغدغه‌های برگزارکننده جشنواره در دوره۳۹، جدول زمانبندی اجراهاست. مهدوی به سالن‌ها اشاره می‌کند و می افزاید: «تعداد سالن‌های اجرای موسیقی بسیار کم است و اگر حداقل سالن‌های بیشتری داشتیم شاید تعداد اجراها را بیشتر می‌کردیم. در این دوره علاوه بر گروه‌های موسیقی ایرانی، گروه‌های خارجی هم برای حضور در این جشنواره اقدام کرده‌اند. ما بیش از ۴۰۰درخواست داریم که متأسفانه به‌دلیل کمی وقت نمی‌توانیم از تمام آنها استفاده کنیم.» فراخوان بخش رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی این دوره از جشنواره که ثبت‌نام آن از مهرماه آغاز شده بود، در آذرماه به پایان رسید.‌

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها