کد خبر: ۵۲۳۴۲
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
طبق گزارش منتشره در رسانه‌ها، قطر با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، در حال راه‌اندازی یک مرکز تخصصی برای داده‌ها و فناوری‌های نوظهور است و قصد دارد که تا سال ۲۰۳۰، نود درصد خدمات به شهروندان را به صورت دیجیتالی عرصه کند.

به علاوه این کشور ابزارهای نظارت بر عملکرد عملیاتی و سازمانی را با هدف پیگیری پیشرفت دستیابی به نتایج NDS۳ ( سومین استراتژی توسعه ملی) بازسازی خواهد کرد. در مراسم معرفی NDS۳ اعلام شد که قطر قصد دارد تا با هدف دیجیتالی کردن ۹۰% خدمات به شهروندان و جلب رضایت مشتریان، وارد عمل شود.

آنها برای دست‌یابی به این هدف، یک مرکز تخصصی داده‌ها و فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی راه‌اندازی خواهند کرد تا به شکل همزمان، چندین زمینه را به پیش ببرد که این شامل توسعه یک چارچوب جامع حاکمیت و مدیریت داده ملی و کسب اطمینان از بهبود در دسترس بودن و کیفیت داده‌هاست.

در عین حال تمرکزی جدی برروی پیشبرد قابلیت همکاری سیستم از طریق لایه‌های تبادل داده پیشرفته وجود دارد. هدف قطر از این اقدام افزایش اثربخشی و سرعت تصمیم گیری است.

 

از همین رو، قطر در راستای دیجیتالی شدن در همه زمینه‌ها به همکاری با شرکت‌ها و برندهای کلیدی و مهم خواهد پرداخت تا در مسائل مختلفی از راه‌اندازی شهرهای هوشمند و تقویت راه‌حل‌های نوآورانه تا پیشرفت زیرساخت‌های اتصال و فناوری اطلاعات، پیشرفت کند. شرکت Invest Qatar در این باره توضیح داده که ارائه‌دهندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند Ooredoo Qatar، Siemens و Microsoft با توسعه راه‌حل‌های دیجیتال، اینترنت اشیا (IoT) و نرم افزارهای تجزیه وتحلیل نرم‌افزاری، راه‌حل‌های شهر هوشمند را در سراسر قطر راه‌اندازی کرده‌اند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها