کد خبر: ۵۲۲۷۲
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مردی که کارگرش را گروگان گرفته بود تا اموال مسروقه‌اش را پس بگیرد، دست به جنایت زد و دستگیر شد.

سردار علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ابتدای آبان ماه با دریافت شکایتی مبنی بر مفقود شدن مردی ۴۵ ساله تبعه افغانستان، رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت برادر فقدانی پس از چند ماه بی‌خبری از برادرش از کشور افغانستان به ایران آمده و گزارش گم شدن برادرش را به کارآگاهان اعلام کرده است. شاکی اظهار داشت، برادرش چند ماه پیش به همراه برادرزاده‌اش برای کار به ایران مهاجرت کردند ولی پس از مدتی دیگر از برادرش خبری نشد و به تماس‌های تلفنی او جواب نداد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع سریعا با استفاده از روش‌های اطلاعاتی محل سکونت و تردد برادرزاده مرد فقدانی را شناسایی کرده و او را به اداره چهارم پلیس آگاهی دعوت کردند. وی در تحقیقات اولیه گفت، به همراه عمویش در تهران سرایدار یک خانه در شمال تهران بودند و عمویش برای انجام یکسری امور شخصی از شهر خارج شد و دیگر خبری از وی ندارد.

سردار ولی‌پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات میدانی و اطلاعاتی گسترده در سطح شهر تهران و سرنخ‌هایی که به دست آوردند دریافتند که فقدانی هرگز از شهر خارج نشده و اظهارات برادرزاده وی کذب است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: برادرزاده فقدانی نهایتا ناگزیر لب به اعتراف گشود و اعلام داشت؛ چهار ماه پیش از منزل صاحبکارم در شمال شهر تهران مقادیر زیادی وجه نقد و طلا از گاوصندوق سرقت کردم و از آنجا متواری شدم سپس صاحبکارم عمویم را گروگان گرفت و گفت تا پول را نیاوری عمویت را زنده نمی‌گذارم و من از آنجایی که ترسیده بودم متواری شدم و دیگر خبری از عمویم و صاحبکارم نشد.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه عنوان کرد: کارآگاهان با توجه به اظهارات متهم اول منزل صاحبکار فرد فقدانی را شناسایی و طی یک عملیات وی را دستگیر کردند. او در بازجویی اولیه منکر حقایق شد، اما در ادامه با توجه به مواجهه حضوری با برادرزاده فرد فقدانی لب به اعترف گشود و اقرار داشت من فرد فقدانی و برادرزاده‌اش را برای کار به منزل خودم راه دادم و آنها از اعتماد من سوءاستفاده کردند و مقادیری طلا و وجه نقد را از گاوصندوق منزلم به سرقت بردند. از این رو برای اینکه پولم را به دست بیاورم یکی از آنها را نگه داشتم و برادرزاده‌اش را تهدید کردم تا زمانی که پولم را نیاوری عمویش را آزاد نمی‌کنم. بعد از گذشت چند ماه که خبری از او نشد فرد فقدانی را به یکی از بیابان های حومه تهران برده و وی را به قتل رساندم.

وی در ادامه متذکر شد: کارآگاهان با توجه به اظهارات متهم سریعا اکیپی را به محل وقوع قتل اعزام کردند و در آنجا با راهنمایی متهم جسد فرد فقدانی را شناسایی و در تن پیمایی آثار ضربه جسم سخت به سر مقتول را مشاهده کردند.

رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهم اول به دلیل سرقت و متهم دوم به دلیل قتل عمدی به زندان منتقل شدند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها