کد خبر: ۵۲۰۲۱
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
چندی پیش قیمت اینترنت سیار ۳۴ درصد افزایش یافت و طبق گفته رئیس رگولاتوری کشور، این عدد قرار است برای اینترنت ثابت هم لحاظ شود.

مصوبه افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت چندی پیش به اپراتورها ابلاغ و روی بسته‌های اینترنت موبایل اعمال شد. حال به‌نظر می‌رسد که این مصوبه به اپراتورهای اینترنت ثابت نیز ابلاغ شده و به‌زودی شاهد تغییر قیمت بسته‌های اینترنتی ثابت تا حداکثر ۳۴ درصد خواهیم بود.

مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۴۹ سی‌ام مهرماه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مجوز افزایش قیمت اینترنت ثابت را ارائه کرده‌ است. براساس این مصوبه، قیمت اینترنت ۲ مگابیت‌ بر ثانیه معادل نهایتاً ۳۳۵ هزار ریال در ماه درنظر گرفته شده و این قیمت برای اینترنت ۳ و ۴ مگابیت بر ثانیه به عددهای ۴۶۹ هزار ریال و ۵۳۶ هزار ریال می‌رسد. سرعت محبوب ۸ مگابیت بر ثانیه نیز سقف تعرفه ماهانه‌ای معادل ۶۷۰ هزار ریال دارد و سقف نرخ قیمت اینترنت در سرویس‌های VDSL از ۲.۶۸ میلیون ریال تا ۳.۲ میلیون ریال است. به‌نظر می‌رسد که قیمت بسته‌های اینترنت ثابت ۱۰ تا ۳۴ درصد گران شده است.

نرخ اینترنت ثابت افزایش یافت/ رشد قیمت تا ۳۴ درصد

در این مصوبه آمده که سقف تعرفه هر گیگابایت ترافیک بین‌الملل، در صورت فروش حجم اضافه، نهایتاً ۲۶.۸ میلیون ریال تعیین شده است.

درحال‌حاضر شرکت اینترنتی آسیاتک نیز نامه‌ای درخصوص تغییر تعرفه خدمات دسترسی پرسرعت اینترنت ثابت منتشر کرده و به‌نظر می‌رسد که سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت نیز به‌زودی تغییراتی در نرخ بسته‌های اینترنتی خود ایجاد کنند.

چندی پیش قیمت اینترنت سیار ۳۴ درصد افزایش یافت. «امیر لاجوردی»، رئیس رگولاتوری کشور نیز در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی اعلام کرد، این عدد قرار است برای اینترنت ثابت هم لحاظ شود.

نرخ اینترنت ثابت افزایش یافت/ رشد قیمت تا ۳۴ درصد

شنیده‌های دیجیاتو حاکی از آن است که اپراتورهای ثابت انتظار افزایش قیمت بیش از ۳۴ درصد را از اپراتورهای سیار داشتند تا اختلاف قیمت میان این دو اپراتور فاحش شود. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که سقف افزایش تعرفه در هر دو سرویس اینترنتی ۳۴ درصد بوده است.

ایران تنها کشوری است که اینترنت ثابت در آن نسبت به اینترنت سیار با اقبال کمتری مواجه است. دلیل این اتفاق نیز استفاده از فناوری‌های منسوخ‌شده‌ای مثل ADSL است. با اینحال ممکن است در آینده به دلیل ارائه پروژهایی جدیدی مانند فیبر نوری استقبال از اپراتور ثابت افزایش پیدا کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها