کد خبر: ۵۱۵۶۶
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
به گفته مقام‌های آمریکایی، ارتش رژیم صهیونیستی در حال حرکت از عملیات‌های هوایی و زمینی بزرگ در غزه به سمت «فاز هدفمند» در جنگ با حماس است و تل‌آویو به طور خصوصی به آمریکایی‌ها اطلاع داده که امیدوار است این دوره گذار تا اواخر ژانویه تکمیل شود.

 این جزئیات در شرایطی منتشر می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده تا مقامات رژیم صهیونیستی را برای محدود کردن کمپین نظامی در غزه تحت فشار قرار داده و اجازه ندهد این جنگ به منطقه کشیده شود، به‌ویژه بعد از عملیات‌های صهیونیستی در لبنان که به شهادت رهبران ارشد حماس منجر شد.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت، مرحله جدید جنگ شامل تعداد کمتری از نیروها و تعداد کمتری حملات هوایی است. مقامات آمریکایی گفتند که انتظار دارند این حرکت بیشتر به سمت ماموریت‌های هدفمند توسط گروه‌های کوچک‌تر نیروهای ویژه اسرائیلی حرکت کند که برای یافتن و ترور رهبران حماس، نجات اسیران و تخریب تونل‌ها در مراکز پر جمعیت نوار غزه در رفت و آمد باشند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به نیویورک‌تایمز گفت: اکنون ارتش بر پایگاه‌های حماس در مناطق جنوبی و مرکزی نوار غزه تمرکز خواهد کرد.

این سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که «شدت عملیات در شمال غزه، با تغییر به سمت حملات خاص رو به کاهش است.» این سخنگو به نیویورک‌تایمز گفت: مرحله جدید شامل تعداد کمتری از نیروها و تعداد کمتری حملات هوایی است.

در همین حال روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که تعداد سربازان رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه «به نسبت یک ماه پیش، به کمتر از نصف» کاهش یافته است.

این مقام‌های آمریکایی گفتند: انتظار داریم اسرائیل بیشتر به ماموریت‌ها و عملیات‌های دقیق که توسط نیروهای ویژه انجام می‌شود، تکیه کند. مقامات اسرائیلی گزارش دادند که امیدوارند مرحله گذار را تا پایان ژانویه تکمیل کنند. اسرائیل از یک عملیات گسترده زمینی و هوایی در غزه به مرحله هدف‌گیری دقیق‌تر تغییر مسیر داده است.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو بر استحکامات جنوبی و مرکزی حماس، به‌ویژه در اطراف خان یونس و دیرالبلح تمرکز خواهد کرد و افزود که انتظار دارد کمک‌ها و چادرهای بیشتری به غزه ارسال شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند که آنها معتقدند تعداد سربازان صهیونیست در بخش شمالی غزه به کمتر از نیمی از حدود ۵۰۰۰۰ سربازی که تا ماه گذشته در اوج جنگ حضور داشتند، کاهش یافته است. این مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند.

با این حال، مقامات رژیم صهیونیستی به مقامات آمریکایی تصریح کرده‌اند که گرچه امیدوارند تا پایان ماه این دوره را تکمیل کنند، اما جدول زمانی مشخص نیست. آنها گفتند که اگر نیروهای صهیونیست با مقاومت بیش از حد انتظار حماس مواجه شوند یا تهدیداتی را کشف کنند که پیش‌بینی نمی‌کردند، اندازه و سرعت عقب‌نشینی می‌تواند کاهش یابد و حملات هوایی فشرده ادامه یابد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها