کد خبر: ۵۱۳۷۴
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
یک روزنامه عبری نوشته پهپادهای ایران و همچنین گروهای مقاومت منطقه، تهدیدی فزاینده برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در غرب آسیا ایجاد می‌کنند.

همزمان با ضربات پیاپی گروه‌های مقاومت در منطقه به آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی حوادث غزه، صهیونیست‌ها از قدرت پهپادی ایران و نیروهای مقاومت ابراز نگرانی کردند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» می‌نویسد: «حماس از پهپادها در عملیات هفتم اکتبر استفاده کرد، شبه‌نظامیان عراقی از آن‌ها در حملات پیاپی به پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه استفاده می‌کنند و حتی به جولان و ایلات هم حمله می‌کنند و حوثی‌ها (ارتش یمن) در کنار شلیک موشک به ایلات، به سمت این شهر جنوبی پهپاد می‌فرستند».

این رسانه عبری همچنین به استفاده از پهپادها در حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین استفاده حزب‌الله از آن‌ها در حمله به مقرهای رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اشاره کرده است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه مدعی شده جمهوری اسلامی ایران با زرادخانه بزرگ خود، گروه‌های مقاومت در منطقه را به پهپاد مجهز کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: «واقعیت این است که برای ایران و متحدانش، پهپادها ارزان‌قیمت هستند اما توانایی تخریب بالایی دارند. در مقابل، سامانه‌هایی که برای رهگیری آن‌ها استفاده می‌شوند، بسیار پرهزینه هستند».

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره «ارتش پهپادی ایران» هشدار داد و مدعی شد ایران در نظر دارد نیروهای مقاومت در منطقه از جمله در یمن، عراق لبنان و سوریه را به «صدها و در آینده به هزاران» پهپاد مجهز کند.

یدیعوت آحارونوت همچنین به پهپادهای شناسایی و انتحاری که در اختیار ارتش یمن و حزب‌الله لبنان قرار دارد و همچنین پهپادهای ایران از جمله پهپاد معروف «شاهد ۱۳۶» و همچنین «مهاجر ۱۰» اشاره کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها