کد خبر: ۵۱۱۴۹
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
اسناد دادگاهی درباره پرونده «جفری اپستین» قاچاقچی دختران زیر سن قانونی منتشر شده که نام اشخاص بسیاری را برملا می‌کند که در این میان نام افراد سیاسی نظیر «دونالد ترامپ»، «بیل کلینتون» و «شاهزاده اندرو» تا چهره‌های هنری از جمله «مایکل جکسون» به چشم می‌خورد.

صدها پرونده قضایی در ماه گذشته میلادی به دستور «لورتا پرسکا» قاضی منطقه‌ای از حالت محرمانه خارج و قرار شد که در سال نو میلادی این اسناد و نام این افراد به طور علنی منتشر شوند.

روزنامه گاردین می‌نویسد: «جفری اپستین» مردی ثروتمند بود که به دلیل رفت‌وآمد با چهره‌هایی نظیر شاهزاده اندرو شهرت پیدا کرده بود. او که در سال ۲۰۱۹ منتظر محاکمه به اتهام «قاچاق جنسی» بود، در زندان خودکشی کرد.

در پی یک سری رسوایی‌های اخلاقی‌ که اندرو، شاهزاده انگلیسی حین ارتباطاتش با اپستین به بار آورد، روزنامه سان سال گذشته میلادی نوشت که شاه «چارلز سوم» این برادر کوچک‌ترش را از کاخ باکینگهام بیرون انداخته است.

اندرو که متهم است حدود ۲۲ سال پیش با یک دختر زیر سن قانونی رابطه جنسی داشته است، عناوین نظامی خود را در ژانویه سال پیش از دست داد تا مانند یک شهروند عادی و بدون داشتن مناسبی همچون «والاحضرت» در دادگاه آمریکا محاکمه شود.

علاوه بر این، ارتباط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اپستین به طور گسترده‌ای گزارش شده است. البته در این اسناد آمده است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا «متهم به تخلف» نیست اما اپستین رفت‌وآمدهایی با او داشته و یک روز هم که هواپیمایش به دلیل شرایط جوی در شهر نیویورک فرود آمده، به یکی از کازینوهای دونالد ترامپ در آتلانتیک سیتی ایالت نیوجرسی رفته است.

نام «یوهانا شوبرگ» که شاهزاده اندرو را به «آزار جنسی» متهم کرده است، در فهرست قربانیان به چشم می‌خورد.

این قربانی جنسی گفته است که «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با اپستین در تماس و همکاری بوده و هم‌چنین یک بار با اشاره به دختران گفته که «جوان پسند هستم».

طبق این پرونده و تحقیقات دادگاه، از شوبرگ پرسیده شده که آیا دونالد ترامپ هم تعرض و یا دست‌درازی به او داشته که پاسخ شوبرگ منفی بوده است.

یوهانا شوبرگ در قسمت دیگری از شهادت خود اشاره کرد که روزی «مایکل جکسون» خواننده مشهور پاپ آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ فوت کرد و هم‌چنین «دیوید کاپرفیلد» شعبده‌باز آمریکایی در آپارتمان اپستین در پالم بیچ به صرف شام حضور داشتند اما شوبرگ گفت که آن‌ها رابطه‌ای با او برقرار نکردند.

«جفری اپستین» که در سال ۲۰۱۹ منتظر محاکمه بود، بارها این اتهامات را تکذیب کرده بود. یک قاضی دادگاه فدرال نیویورک دستور داده که علاوه بر اسناد اپستین، مدارک خانم «گیلین مکسوِل» نیز باید از حالت مهر و موم خارج شود. او در حال حاضر ۲۰ سال حبس خود را به جرم همکاری با جفری اپستین سپری می‌کند.

گیلین مکسول که پیش از این شریک زندگی جفری اپستین هم بود، سرانجام در ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی از سوی دادگاه در موضوع ارتکاب جنایات جنسی مجرم شناخته شد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها