کد خبر: ۵۰۹۹۱
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
«دموکرات‌های آزاد» به عنوان یکی از سه شریک کابینه ائتلافی آلمان به ادامه حضور در دولت رای داد و کابینه اولاف شولتس صدراعظم این کشور را از تزلزل و سقوط احتمالی نجات داد.

 دموکرات‌های آزاد دوشنبه در یک رای‌گیری داخلی به ادامه مشارکت در دولت ائتلافی ادامه دهند.

این حزب، طرفدار کاهش مالیات است و اختلافات آن با حزب سوسیال دموکرات شولتس باعث شده بود تا این گمانه‌زنی مطرح شود که دولت ائتلافی آلمان بیشتر از ۲ سال دوام نخواهد آورد.

ولفگانگ کوبیکی از متحدان کریستین لیندلر رهبر دموکرات‌های آزاد از تصمیم اعضای این حزب تمجید کرد و گفت که نتایج این رای‌گیری نشان می‌دهد که هواداران خروج از دولت ائتلافی در اقلیت هستند.

وی به روزنامه فونکه گفت: این نتایج جایگاه ما را تقویت می‌کند. اکثریت خاموش نمی‌خواهد از دولت خارج شود.

این رای‌گیری داخلی پس از آن برگزار شد که دموکرات‌های آزاد کرسی‌های خود را در پارلمان‌های محلی ایالت‌های هسن و باواریا از دست دادند.

ادامه جنگ اوکراین، گران شدن گاز و نیاز به تغییر منابع انرژی در آلمان باعث شده است که این حزب نتواند به وعده‌های خود از جمله کاهش مالیات عمل کند.

این وضعیت به زیان سبزها و سوسیال دموکرات‌های دولت نیز تمام شده است، بطوریکه محبوبیت محافظه‌کاران اپوزیسیون به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و سبزها و سوسیال دموکرات‌های شریک دولت ائتلافی کمتر از ۱۵ درصد محبوبیت دارند. دموکرات‌های آزادی نیز محبوبیت پنج درصدی دارند.

شولتس در آخرین روز سال ۲۰۲۳ اذعان کرد که کشور در شرایط سختی قرار دارد اما مدعی شد که آلمان می‌تواند بر چالش‌های اقتصادی و ژئوپولیتیک غلبه کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها