کد خبر: ۵۰۹۳۰
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
همزمان با نزدیک شدن جنگ غزه به سه ماه، دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی به توان موشکی مقاومت فلسطین اذعان کرد.

«یدیعوت آحارونوت» به نقل مقامات ارشد دستگاه نظامی ارتش رژیم اشغالگر نوشت: قابلیت موشکی جنبش حماس می‌تواند تا دو یا سه سال دیگر نیز ادامه یابد.

طبق گزارش این روزنامه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای محافظت از وسایل نقلیه غیرنظامی، در مجاورت یک جاده اصلی در منطقه «غلاف غزه» ساخت دیوار و موانع را آغاز کرده است.

یدیعوت آحارونوت افزود: وزارت امنیت اسرائیل در روزهای اخیر شروع به نصب موانع بتنی جدید در امتداد مسیر ۲۳۲ در غلاف غزه برای محافظت از آن در برابر موشک‌های ضد تانک کرده‌است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعتراف کرده بودند شلیک موشک از نوار غزه ثابت می‌کند که حماس سیستم فرماندهی و کنترل خود بر این باریکه را از دست نداده‌است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سال جدید میلادی را با حملات موشکی به اراضی اشغالی آغاز کرد و در اولین دقایق سال جدید از بمباران تل‌آویو و اطراف آن و نیز منطقه موسوم به «غلاف غزه» با رگبار موشک خبر داد.

گردان‌های القسام اعلام کرد که تل‌آویو و حومه آن را در پاسخ به «قتل عام صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی» با رگبار راکت‌های M-۹۰ بمباران و ویدئویی از پرتاب موشک منتشر کرد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها