کد خبر: ۵۰۶۵۴
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
در ورزش ایران چهره‌های زیادی بوده‌اند که جان خودشان را در تصادف رانندگی از دست داده‌اند.

 ملیکا محمدی فقط یکی از ورزشکارانی بود که به راحتی جان خودش را در تصادف رانندگی از دست داد.یک جورهایی نوشتن از این اتفاق خسته کننده شده که کیفیت خودروهای داخلی پایین است،هیچ چیزی در آنها استاندارد نیست و خودروهایی که در ایران تولید می شوند در دنیا ارزشی برای شان قائل نمی شوند.دیگه خسته کننده شده است؛چون نه گوش شنوایی است نه انگار چشمی که همه این حوادث را ببیند.امروز نه یکی مثل ملیکا که امروز، در خیلی از خیابان ها و جاده های کشور انسان هایی مثل ملیکا جان خودشان را از دست دادند و دلیل آن هم...دلیلی ندارد!عمرشان به دنیا نبود،پیمانه شان پر شده بود و معیشت پروردگار در این بود که آنها به دیار باقی بشتابند.آنها در جوانی پرپر شدند و حتی به گوش خیلی ها رسید که خود مرگ هم شرمنده شان شد؛اما دیگر دیر شده بود!

در این گزارش و به بهانه درگذشت ملیکا محمدی،مروری کرده ایم بر ورزشکارانی که تصادف رانندگی جای آنها را برای همیشه در قاب ورزش ایران خالی گذاشت.

 

ملیکا محمدی؛دختر آرزوها

متولد نهم فروردین 1379؛شیراز.ساکن آمریکا بود و زمانی که 15 سال داشت به تیم ملی زنان ایران دعوت شد و سپس به انتخاب مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران به این تیم دعوت شد.محمدی بامداد ۳ دی ۱۴۰۲ در سانحه رانندگی در ورودی شهر بم جان باخت. در این سانحه بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی هم‌تیمی‌هایش مجروح و راهی بیمارستان شدند.هم تیمی هایش می گویند او آرزوهای زیادی در دنیای فوتبال داشت.او کاپیتان فوتبال زنان در بهشت خواهد بود.

آیدین؛ ستاره بسکتبال ایران

آیدین نیکخواه بهرامی متولد ۱۶ بهمن ۱۳۶۰ در تهران، بازیکن تیم ملی بسکتبال بود که نقش بزرگی در قهرمانی ایران در آسیا و به دست آوردن سهمیه المپیک ۲۰۰۸ پکن داشت.آیدین ۷ دی ۱۳۸۶، به همراه نامزد و یکی از دوستانش عازم منزل پدری خود در نوشهر بود که در یک حادثه رانندگی در منطقه کمربندی نمک آبرود به نوشهر - در اثر جراحات ناشی از برخورد خودرو شخصی‌اش به گاردریل کنار جاده درگذشت تا بسکتبال ایران یکی از ستاره‌های ارزشمند خود در ۲۶ سالگی را از دست بدهد. برادر او صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال و همچنان یکی از ستاره‌های این رشته به شمار می‌رود.

شرمندگی مرگ!

امیر دولت آبادی؛بازیکن سابق استقلال

یکی از اولین فوتبالیست هایی که در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد اما به طور کلی به فراموشی سپرده شده و شاید حالا کمتر کسی حتی نام او را به یاد داشته باشد، زنده یاد امیر دولت آبادی بازیکن دهه 60 استقلال بود. دولت آبادی در عنفوان جوانی در ترکیب استقلال درخشید و خیلی زود تبدیل به ستاره شد. ستاره آن روزهای استقلال در سن ۲۱ سالگی و در جاده تهران - قم از فرط خستگی در کنار اتوبان توقف می کند تا در اتومبیل استراحت کند. در حالی که او در اتومبیل خواب بود یک دستگاه تریلر به اتومبیل وی برخورد می کند تا زنده یاد دولت آبادی دعوت حق را لبیک بگوید.

جلال خاوندی؛سرباز ملوان

زنده یاد جلال خاوندی فوتبالیست اهل استان اردبیل در سال ۸۳ و در حالی که تنها ۲۳ سال سن داشت در یک سانحه رانندگی جاده ای دعوت حق را لبیک گفت. مرحوم خاوندی به هنگام فوت عضو تیم ملوان انزلی بود و از فوتبالیست های مطرح کشور به حساب می آمد که اگر دچار این سانحه نمی شد قطعا می توانست آینده ای بسیار روشن در فوتبال کشور داشته باشد.

سیروس قایقران؛کاپیتان فوتبال ایران

یکی از معروف ترین فوتبالیست های ایران که در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد، مرحوم سیروس قایقران بود. زنده یاد قایقران در حالی که در سانحه رانندگی به همراه فرزندش جان خود را از دست داد که تنها ۳۷ سال سن داشت. کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان در ۱۷ فروردین سال ۷۷ و در حالی که در جاده رشت به تهران در حال تردد بود دچار این سانحه رانندگی شد و به همراه پسر ۸ ساله اش جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرحوم قایقران بی تردید مطرح ترین و معروف ترین فوتبالیست ایرانی بود که جان خود را در یک سانحه رانندگی از دست داد.

شرمندگی مرگ!

در ورزش ایران نفرات زیادی بوده اند که جان خود را در سانحه رانندگی از دست داده اند که قطعا نام تمام آنها در یک گزارش نمی گنجد.

مسعود استیلی؛پاسی و پرسپولیسی

برادر حمید استیلی، زنده یاد مسعود استیلی در یک تصادف شهری جان باخت. زنده یاد مسعود استیلی در تیم های زیادی از جمله پاس، بهمن، پرسپولیس و چند تیم دیگر بازی کرد و در فروردین ماه سال ۹۰ در یکی از خیابان های منطقه سعادت آباد دچار سانحه رانندگی شد و در دم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رضا حسن زاده؛ستاره تراکتور و سپاهان

مرحوم رضا حسن زاده نیز یکی از فوتبالیست های نامدار کشور بود با سابقه بازی در تیم های بزرگی همچون تراکتورسازی و سپاهان. زنده یاد رضا حسن زاده در اردیبهشت سال ۸۵ ودر حالی که به همراه به عسلویه رفت تا از آنجا برای انجام یک بازی عازم بوشهر شوند. از آنجایی که اتوبوس برای انتقال تیم تراکتورسازی نبود سرپرست این تیم چند خودروی سواری برای انتقال اعضای تیمش کرایه کرد. سواری کرایه‌ای که حامل رضا حسن زاده بود در جاده با یک کامیونت برخورد می کند و مرحوم حسن زاده که در صندلی جلو نشسته بود دچار ضربه مغزی می شود. البته او ابتدا تنها احساس درد می کند و بقیه راه عسلویه تا بوشهر را هم می رود. اما در بوشهر ناگهان بیهوش شده و در نهایت جان خود را از دست می دهد.

دختر دوچرخه سوار از نسل ساسانیان

مرحومه زینب ساسانیان قهرمان جوان دوچرخه سواری کشورمان در مرداد ماه سال جاری در یک سانحه رانندگی جان باخت. از زنده یاد ساسانیان بعنوان یکی از ورزشکاران با اخلاق کشور یاد می شد و این اتفاق در حالی برای وی افتاد که بیشتر از ۲۴ بهار از زندگی اش نگذشته بود.

در ورزش ایران نفرات زیادی بوده اند که جان خود را در سانحه رانندگی از دست داده اند که قطعا نام تمام آنها در یک گزارش نمی گنجد.از ورزشکاران دیگری که جان خودشان را در تصادف از دست داده اند می شود به نفرات زیر اشاره کرد:

 

آرمین جهانگرد؛قهرمان دارت ایران

محمدرضا صحرایی؛کشتی‌گیر

حسین خواجه‌وندی؛کشتی فرنگی

حسن حسین‌زاده؛سرپرست تیم ملی فوتسال

ایمان ولی‌زاده؛ قهرمان واترپلو و داور بین‌المللی این رشته

علی زارعی؛ دوچرخه‌سوار

سعید اعرابیان و احمد شرقی اتومبیلرانی

جابر عباس‌زاده؛کشتی فرنگی

علی زادعلی؛فوتبال

سعید هاشمی؛والیبال

جهانگیر ملک‌احمدی؛وزنه‌برداری

حمید صامدی؛فوتبال ناشنوایان

مجید درزی؛فوتبال

حسین بابایی؛قایقرانی

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها