کد خبر: ۵۰۴۸۷
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
رسانه پالتیکو به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر گاف‌هایش جایزه داد!

رسانه پالتیکو اعلام کرد، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر آنچه که این رسانه سابقه «بی کفایتی دیپلماتیک» وی دانست جایزه‌ای که این رسانه برای این بی کفایتی تحت عنوان «جایزه بورات برای دیپلماسی» اختصاص داده را دریافت می‌کند.

پالتیکو ماه گذشته میلادی در مطلبی از بورل اسپانیایی به خاطر آنچه که این رسانه «سابقه گاف دادن‌های مکرر» خواند انتقاد کرد و روز سه شنبه نیز درباره او نوشت: «بورل هرگز هیچ فرصتی را برای زدن حرف‌های احمقانه از دست نمی‌دهد.»

به نوشته راشا تودی، «عادت بورل به ایراد اظهارات فی البداهه مساله‌ساز» به گمانه‌زنی‌هایی در مادرید منجر شده مبنی بر اینکه انتصاب او به پست نماینده عالی امور خارجی و سیاست گذاری امنیتی اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۱۹ نه به منزله یک ارتقای جایگاه بلکه به منزله یک تبعید بوده است.

پالتیکو در شرح چند مورد از گافهای بورل نوشت، او چند ماه پیش در حالی انتخابات ریاست جمهوری اکوادور را صلح آمیز خواند که یکی از کاندیداهای این انتخابات در زمان تبلیغات انتخاباتی ترور شد و همچنین در فوریه ۲۰۲۲ خبر از اعزام جنگنده‌ از سوی بروکسل برای اوکراین داد در حالی که این اتفاق خیلی دیرتر از آن رخ داده است.

به نوشته پالتیکو، «بورل دوست دارد هر روز بی کفایتی دیپلماتیک» خود را یادآوری کند.

پالتیکو همچنین انتقاد بورل از رژیم صهیونیستی بعد از حمله هفتم اکتبر حماس به این رژیم یا اعلامیه او به خبرنگاران بر خلاف صحبت مقام‌های دیگر اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این اتحادیه بر سر لزوم یک آتش‌بس در غزه توافق کرده است را از جمله دلایل بی کفایتی او دانست.

این نشریه آمریکایی نام این جایزه را از روی نام فیلم کمدی «بورات» اقتباس کرده است.

این نشریه همچنین به اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز کنایه زده و او را به خاطر «بهترین عملکرد در زمینه وانمود کردن به ریاست اروپا از سوی یک آلمانی» شایسته تقدیر دانست.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها