کد خبر: ۵۰۳۲۴
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
طبق قانون خدمات امنیتی رژیم صهیونیستی، همه شهروندان در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی ملزم به ثبت نام در ارتش هستند، حتی اگر دارای تابعیت دوگانه و یا به طور دائم در خارج اقامت داشته باشند.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات حماس در ۷ اکتبر صدها هزار سرباز ذخیره را فراخوانده، از جمله آمریکایی‌های اسرائیلی ساکن آمریکا که با پروازهای اضطراری بازگشتند.

شرکت اتباع خارجی دارای تابعیت اسرائیلی در جنگ نوار غزه در روزهای اخیر واکنش‌هایی را در فرانسه و آفریقای جنوبی برانگیخته است.

به گزارش آناتولی، توما پورت، نماینده مردم فرانسه در مجلس گفت: «من رسما نامه‌ای به اریک دوپون-مورتی، وزیر دادگستری فرستادم و از او خواستم از اختیارات خود برای تحقیقات در مورد ۴۰۰۰ فرانسوی حاضر در خط مقدم غزه در ارتش اسرائیل استفاده کند.»

وی ادامه می‌دهد: «در صورت وقوع جنایات جنگی، من تقاضای ارائه آنها (شهروندان فرانسوی) به دادگستری فرانسه را دارم و موضوع را طبق ماده ۴۰ به مدعی العموم ارجاع خواهم داد. در مورد جنایات جنگی ارتش اسرائیل در غزه و کرانه باختری، مشارکت شهروندان فرانسوی در این جنایات غیرقابل قبول است.»

دولت‌های رژیم صهیونیستی و فرانسه در مورد اظهارات نماینده مردم فرانسه اظهار نظری نکرده‌اند.

همچنین شهروندان آفریقای جنوبی که در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند ممکن است در کشور خود با پیگرد قانونی روبرو شوند، جایی که رئیس جمهور، سیریل رامافوسا جنگی را که این رژیم در نوار غزه به راه انداخته، به عنوان "نسل‌کشی" محکوم کرده است.

وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که به شدت نگران گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی که شهروندان آفریقای جنوبی نیز هستند برای جنگیدن در غزه به این ارتش پیوسته‌اند.

این وزارتخانه توضیح می‌دهد که چنین اقدامی به طور بالقوه می‌تواند به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات بین‌المللی بیشتر کمک کند و در نتیجه آنها را در آفریقای جنوبی با پیگرد قانونی مواجه کند.

وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی تصریح کرد که شهروندان برای جنگ قانونی در «اسرائیل» باید تأییدیه دولت را داشته باشد و هشدار داد که شهروندان دوتابعیتی در معرض خطر از دست دادن شهروندی آفریقای جنوبی خود به دلیل شرکت در جنگی هستند که این جمهوری "از آن حمایت نمی‌کند یا با آن موافق نیست."

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها