کد خبر: ۵۰۲۶۰
۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
یک سرباز صهیونیست که از جنگ غزه عقب‌نشینی کرده‌است، اظهارات تکان دهنده‌ای را در مقابل کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) ایراد کرد.

آویخای لِوی، سرباز صهیونیستی که از جنگ غزه عقب‌نشینی کرده در برابر کنست گفت: الآن خمپاره‌های آر پی جی را روی سرم تصور می‌کنم. خودم را در داخل بولدوزر می‌بینم که مردم را می‌کشم و بوی اجساد را می‌شنوم. از ترس در خواب، خودم را کثیف می‌کنم. اگر الکل نخورم نمی‌توانم بخوابم. این دولت ما را در جنگ رها کرد.

وی افزود: با همین دو دستم مجروحان را کنار هم گذاشتم. شما کجا هستید؟ درباره معلولان جدید حرف می‌زنید. ده‌ها نفر هستند که آن‌ها را رها کرده‌اید. مرا رها کردید. من به خاطر شما انسان‌هایی را با دستانم کشتم. شما می‌گویید تروریست‌ها دستانشان به خون آلوده شده‌است، من به خاطر شما بیش از ۴۰ انسان را کشتم.

این سرباز گفت: من تحت هیچ معالجه روانی هم قرار نگرفتم. من از این فاجعه شکایت می‌کنم. من دچار شب اداری شده‌ام. آن‌ها در کابوس‌های شبانه من می‌آیند و می‌گویند چرا ما را کشتی؟

اظهارات این سرباز صهیونیست همزمان با ویدیوهای دیگری از عقب‌نشینی سربازان تیپ گولانی از جنگ است. این تیپ بعد از متحمل شدن خسارت‌های سنگین مجبور به عقب نشینی از غزه شد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره عقب‌نشینی این تیپ مدعی شد: این زمان استراحت این سربازان است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد کشته شدگان ارتش از آغاز جنگ به ۴۵۸ نفر رسیده‌ و جنگ غزه ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیده و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها