کد خبر: ۴۹۸۸۲
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
پوتین که در سال ۲۰۲۲ نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد، بارها گفته است که آماده گفت‌وگو در مورد صلح است، گرچه مقامات غربی می‌گویند که او پیش از هرگونه «تلاش واقعی» منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر است.

ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، روسیه آماده گفت‌وگو با اوکراین، آمریکا و اروپا درباره آینده اوکراین است، البته اگر آنها بخواهند.  

به گزارش فرانس ‌۲۴، رئیس‌جمهوری روسیه سه‌شنبه در جلسه با رهبری دفاعی در مسکو گفت: «در اوکراین، کسانی که در قبال روسیه تهاجمی هستند و همچنین در اروپا و ایالات متحده، آیا آنها می‌خواهند مذاکره کنند؟ بیایند مذاکره کنیم اما ما این کار را براساس منافع ملی خود انجام خواهیم داد.»

پوتین با بیان اینکه روسیه قصد جنگ با اروپا را ندارد، گفت: «ما از آنچه مال خودمان است، دست نخواهیم کشید.»

روسیه اکنون حدود ۱۷.۵ درصد از سرزمینی را که در سال ۱۹۹۱ به عنوان بخشی از اوکراین به رسمیت شناخته شده بود، در اختیار دارد. روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود کرد و سال گذشته اعلام کرد که چهار منطقه دیگر اوکراین که تا حدی تحت کنترل نیروهایش است، بخشی از روسیه هستند. کی‌یف می‌گوید تا زمانی که آخرین سرباز روسی از اوکراین خارج نشود، آرام نخواهد گرفت.

ولادیمیر پوتین در جلسه وزارت دفاع که با حضور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش و همچنین الکساندر بورتنیکوف، رئیس سرویس امنیت فدرال (FSB) برگزار شد، سخنرانی کرد. پوتین گفت که نیروهای روسی اکنون ابتکار عمل را در میدان نبرد دارند.

پوتین گفت «ما قرار نیست اهداف عملیات ویژه نظامی را رها کنیم»، گرچه او افزود که روسیه به ارتباطات نظامی، شناسایی، هدف‌گیری و توانایی ماهواره‌ای بهتری نیاز دارد.

او با بیان اینکه صنعت دفاعی روسیه سریع‌تر از غرب پاسخ می‌دهد، گفت: «روسیه به ارتقای نیروهای هسته‌ای خود و حفظ آمادگی رزمی خود در سطح بالایی ادامه خواهد داد.»

پوتین همچنین گفت که عضویت اوکراین در ناتو «برای روسیه در ۱۰ سال آینده و نه در ۲۰ سال آینده قابل قبول نیست.»

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها