کد خبر: ۴۹۵۳۲
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
گوگل در حال کار روی قابلیت‌های شخصی‌سازی جدیدی در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید است و پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید به تلگرام و واتساپ شبیه‌تر می‌شود.

گوگل در حال توسعه‌ی ویژگی جدیدی است که بتوان والپیپر صفحه‌ی چت‌های RCS در پیام‌رسان اختصاصی گوگل را تغییر داد تا به تمایز آن‌ها از ارتباط عادی SMS و MMS کمک کند.

به گزارش 9to5Google، پس‌زمینه‌ی گوگل مسیجز برای RCS شامل طرح‌های مختلفی است. مثلاً در حالتی که قابلیت Dynamic Color فعال باشد، طرحی که یک‌سری حلقه‌ها و حباب‌ها را ترکیب می‌کند دیده می‌شود.

وقتی تم روشن را فعال کرده باشید، این طراحی کاملاً به چشم می‌آید اما در حالت تم تاریک (دارک مود) چندان قابل‌ رؤیت نیست. با فعال کردن این والپیپر، حباب‌های پیام و بخش نوشتن پیام جدید به‌همراه تمامی عکس‌های ارسال و دریافت‌شده، برجسته‌تر می‌شوند.

در اسکرین‌شات‌های منتشرشده، مشخص نیست که تنوع والپیپرهای موجود چقدر است یا اینکه آیا امکان تنظیم یک عکس خاص یا والپیپر مشترک برای صفحه‌ی چت وجود دارد یا خیر اما احتمالاً گوگل در آینده، امکان شخصی‌سازی بیشتری را فراهم خواهد کرد.

در واتساپ با استفاده از گزینه‌ی والپیپرها می‌توان یک عکس یا رنگ خاصی را برای صفحه‌ی چت تنظیم کرد. تلگرام نیز قابلیت مشابهی دارد.

ایجاد تمایز در پیام‌های RCS در قسمت نوشتن پیام و همین‌طور آواتار مخاطبین هم دیده می‌شود. این به‌روزرسانی جدای از تغییراتی است که به کاربران اجازه می‌دهد از بین ۹ رنگ مختلف، صفحه‌ی چت را شخصی‌سازی کنند. گوگل هنوز این ویژگی‌ها را به شکل عمومی منتشر نکرده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها