کد خبر: ۴۹۳۵۸
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
پوتین در جلسه پرسش و پاسخ با رسانه‌ها و کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت: برای کشوری مانند روسیه، وجود کشور ما، بدون حاکمیت ممکن نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این برنامه با یک خط مستقیم با شهروندان در ارتباط بوده و یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ با خبرنگاران برگزار می کند. نمایندگان رسانه‌های فدرال و منطقه‌ای روسیه و همچنین روزنامه‌نگاران خارجی معتبر در روسیه شخصاً در سالن حضور دارند. سوالات شهروندان از طریق وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی و یا یک شماره اعلام شده برای پیامک و تماس با رئیس جمهور پاسخ داده می‌شود.

پوتین با لیوان سفیدی این اواخر در رویدادهای مهم بلندمدت همراه اوست به پاسخگویی نشست گفته شده این مراسم احتمالا سه ساعت طول خواهد کشید.

پوتین در اولین سخنان خود گفت: برای روسیه، موجودیت بدون حاکمیت غیرممکن است و در غیر اینصورت به شکلی که هزاران سال وجود داشته، وجود نخواهد داشت. منظور تقویت امنیت، حاکمیت عمومی، تضمین حقوق شهروندان و امنیت در حوزه اقتصاد، فناوری و توسعه پارلمانتاریسم است. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که بدون این، روسیه نمی تواند وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: اقتصاد روسیه از قدرت کافی برای احساس اطمینان و حرکت رو به جلو برخوردار است. اقتصاد روسیه از رکود سال گذشته بهبود یافته و رو به جلو است.

پوتین تاکید کرد: اهداف عملیات ویژه در اوکراین تغییر نمی‌کند. وظیفه «نازی‌زدایی» اوکراین همچنان مهم است. در کی‌یف ادعا کردند که نازی ها در آنجا وجود ندارند، اما وقتی رئیس دولت کی یف یک سرباز سابق اس اس را تشویق می کند، آیا این نشانه نازی شدن نیست. زمانی که ما به اهداف خود دست یابیم، صلح برقرار خواهد شد. آنها تغییر نمی کنند. من آنچه را که در مورد آن صحبت کردیم را به شما یادآوری می کنم - غیر نظامی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین و بی‌طرف کردن آن.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه گزینه های مختلفی برای غیرنظامی کردن وجود دارد، افزود: یا به توافق برسید یا با زور موضوع حل می‌شود. این چیزی است که ما برای آن تلاش خواهیم کرد.

پوتین تاکید کرد: روس‌ها و اوکراینی‌ها یک ملت هستند، اکنون چیزی شبیه «جنگ داخلی» در جریان است. اودسا یک شهر روسیه است، همه در مورد آن می‌دانند، اما آنها مزخرفات تاریخی ساختند. (به نقل از بیسمارک) برنده جنگ‌ها نه ژنرال ها، بلکه معلمان مدرسه و کشیشان هستند.

رئیس فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: امروز اوکراین دیگر تقریباً هیچ سلاحی تولید نمی‌کند، همه چیز «رایگان» برای آنها آورده می شود، اما این «مفت‌» در حال پایان است.

پوتین گفت: نیروهای مسلح اوکراین با ضد حمله در هیچ نقطه‌ای موفق نشدند. زلنسکی، رئیس‌جمهور کی‌یف فقط سفر می کند و برای گرفتن پول گدایی می‌کند و برای این کار باصطلاح موفقیت‌های ضد حمله‌اش را نشان می دهد. نظامیان اوکراینی خودشان می گویند که کی‌یف مردمش را به طرف یک جاده یک طرفه (فنا) می کشاند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها