کد خبر: ۴۹۳۱۹
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ آذرماه ۱۲۰ نفر در استان کرمانشاه با گاز مونوکسید کربن مسموم شده‌ و ۱۰ نفر فوت کرده‌اند.

مسعود قلعه سفیدی در گفتگوکرمانشاه، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در فصول سرد سال ممکن است با آن مواجه شویم، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است از علائم این مسمومیت سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی است که اگر مسمومیت ادامه پیدا کند فرد دچار تهوع، کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از این مسمومیت باید مراقب باشیم بعد از راه اندازی وسایل گرمایشی منافذ دودکش‌ها بسته نشده باشد و انتهای تمامی دودکش‌ها باید حداقل یک متر از سطح بام و دیوار جانبی بام فاصله داشته باشد و دارای کلاهک مخصوص H باشد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از دیگر راه‌های جلوگیری، قرار ندادن لوله بخاری در ظرف آب است و نیز از بستن تمامی روزنه‌های جریان هوا در منزل و به ویژه اتاق خواب باید خودداری شود.

وی ادامه داد: آبگرمکن را در حمام نصب نکنید و خوب است درون خانه به خصوص در محل خواب دستگاه هشدار مونوکسید کربن نصب کنید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۸ آذرماه ۱۲۰ نفر در استان کرمانشاه با گاز مونوکسید کربن مسموم شده‌ و ۱۰ نفر فوت کرده‌اند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها