کد خبر: ۴۹۰۴۹
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مسئول سیاست خارجی با ابراز تاسف از اینکه قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه تصویب نشد، هشدار داد که دورنمای صلح در این باریکه تاریک است.

جوسپ بورل روز دوشنبه در آستانه برگزاری آخرین نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ میلادی به خبرنگاران گفت: اعضای اروپایی شورای امنیت به پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد (درباره آتش‌بس در غزه) که ایده خوبی بود رای موافق دادند اما متاسفانه امریکا این طرح را وتو کرد.

وی با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ما تصریح کرده‌ایم که اسرائیل نباید از تاکتیک نظامی که در شمال غزه بکار برد در جنوب استفاده کند. شمار کشتار غرنظامیان رو به‌افزایش است و ما در اتحادیه اروپا باید درباره نوعی درخواست برای سلسله وقفه‌های بشردوستانه توافق کنیم تا اوضاع انسانی کمتر وحشتناک به‌نظر برسد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: هزاران نفر (از ساکنین غزه) به سمت مرز مصر گریخته‌اند و این درحالیست که مردم نباید مجبور به کوچ اجباری شوند.

وی با بیان اینکه فلسطینیان از حملات رژیم صهیونیستی فرار می‌کنند و به‌دنبال سرپناه هستند تصریح کرد: در غزه هیچ مکان امنی وجود ندارد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها