کد خبر: ۴۸۷۹۶
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
تحویل امیر تتلو به ایران، تفهیم اتهام جدید به توماج صالحی، نظر هیات منصفه مطبوعات درباره رکنا و بازداشت مدیرعامل چای دبش، مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته را می خوانید:

اکبر نصراللهی سخنگوی هیات منصفه مطبوعات گفت: دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد متهم (مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا) اعلام جرم کرد و اتهام‌های مهدی ابراهیمی‌ تازه محله، "انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع" در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۲ با عنوان «قاتل داریوش مهرجویی کیست؟ باجناق‌ها آدمکش اجیر کردند» است. هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء در موضوع اتهام وارده، او را مجرم دانست و نیز با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.

واکنش به یک فساد دبش/ تحویل تتلو به ایران/ پرونده جدید توماج صالحی

صدور دستور جلب مدیر یک پیام رسان داخلی/ متهم با وثیقه آزاد شد

در هفته گذشته قوه قضاییه از بازداشت مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های (پیام رسان) داخلی خبر داد و اعلام کرد: «تذکرهای مکرر و چندین باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و انتشار تصاویر مستهجن با بی توجهی این پلتفرم همراه بود، در پی این موضوع مقام قضایی در ۲ نوبت از مدیرعامل این پلتفرم برای این مهم دعوت کرد که با بی توجهی فرد مورد اشاره همراه بود.

بر اساس این گزارش در سامانه ابلاغ قضایی، برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیر عامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرد. پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی سرانجام دستور جلب وی صادر شد.

پس از جلب مدیرعامل این مجموعه عناوین اتهامی تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد. در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام متهم با قرار وثیقه آزاد است.»

واکنش به یک فساد دبش/ تحویل تتلو به ایران/ پرونده جدید توماج صالحی

واکنش به فساد واردات چای/ تفهیم اتهام جدید به توماج صالحی

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته با بیان اینکه اعلام کشف فساد دیگری در کشور خاطر عزیز مردم را مکدر کرد، گفت: گرچه نقص پدیدار شدن این فساد در تخصیص ارز و منابع ملی امری نگران کننده است، اما اهتمام قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های ذی مدخل نسبت به کشف و جلوگیری از ادامه یافتن آن و تعهد نسبت به ریشه‌کنی گلوگاه‌های دیگر، امری مطلوب پسندیده و نشانه از آن است که مقابله با فساد در کشور به صورت سیستمی و همه جانبه انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره پرونده توماج صالحی گفت: انتظارمان این است کسانی که مورد رافت قرار می‌گیرند دوباره مرتکب جرم نشوند اما دیدید که ایشان بعد از آزادی در یکی از شهرستان های استان شمالی نکاتی را گفت و براساس تکلیفی که دادسرای مربوطه داشت، این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر کرد و براساس پرونده‌ای که قبلا مفتوح بوده نیز آن قرار را تشدید کرد. او اکنون با قرار بازداشت موقت در زندان است و پس از رسیدگی به پرونده که با سرعت انجام می شود آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت چای دبش در زندان است

مدیرعامل گروه کشت ‌و صنعت دبش از اواخر ماه گذشته (آبان) پس از تعیین وثیقه ۵۰۰۰ میلیاردی از سوی بازپرس دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران، بازداشت و روانه زندان شده است.

محکومیت آمریکا به پرداخت ۴۹ میلیارد دلار در پرونده ترور سردار سلیمانی

اساس رای شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران، دولت آمریکا و ۴۱ شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا، در پرونده مطالبه خسارات ناشی از ترور سردار سلیمانی به پرداخت ۴۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار محکوم شدند.

پس از انتشار حکم پرونده مطالبه خسارات ناشی از ترور سردار سلیمانی در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران، قوه قضاییه اعلام کرد که به زودی دادگاه کیفری رسیدگی به این پرونده نیز برگزار خواهد شد.

محمد رستمی صفا ابربدهکار بانکی راهی زندان شد

قوه قضاییه اعلام کرد که محمد رستمی‌صفا ابربدهکار بخش غیردولتی جهت اجرای حکم ۱۵ سال حبس، راهی زندان شده است.

واکنش به یک فساد دبش/ تحویل تتلو به ایران/ پرونده جدید توماج صالحی

امیر تتلو به ایران تحویل داده شد

امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در هفته گذشته در مرز بازرگان تحویل ایران شد و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد.

بر اساس اعلام دادگستری استان آذربایجان غربی، لحظاتی پس از بازداشت امیرحسین مقصودلو (تتلو)، مقام قضایی در استان آذربایجان غربی در خصوص تحقیق از اتهامات انتسابی متهم را تفهیم اتهام و در جهت تکمیل تحقیقات، تحویل ضابط قضایی داد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها