کد خبر: ۴۸۷۴۶
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰
خودروهای برقی اکنون حدود نیمی از ناوگان تاکسی‌های سیاه‌رنگ مشهور شهر لندن را تشکیل می‌دهند که اکثر آن‌ها ساخت شرکت LEVC هستند.

طبق گزارش LEVC اکنون نیمی‌ از ناوگان تاکسی‌های سیاه لندن، برقی هستند. براساس آمارهای اخیر، از ۱۴,۶۹۰ تاکسی دارای مجوز در این شهر ۷,۹۷۲ تاکسی برقی هستند که اکثر آن‌ها را برند LEVC جیلی تولید می‌کند. درواقع تعداد این خودروها طی ماه گذشته ۱۰ درصد در لندن افزایش یافته است.

هلن چپمن از سازمان حمل‌ونقل لندن می‌گوید: «دستیابی به این نقطه‌ عطف، بازتاب خوبی از تلاش‌های لندن برای تبدیل‌شدن به شهری سبزتر و دوست‌دار محیط‌ زیست است. تاکسی‌های سیاه لندن در سرتاسر جهان شناخته شده‌اند و افتخار می‌کنیم تعداد زیادی از رانندگان این تاکسی‌ها به پاکسازی هوا کمک می‌کنند.»

رانندگان جدید تاکسی در لندن حق انتخابی ندارند. TfL از سال ۲۰۱۸ قانونی را اجرا کرده که براساس آن تمام تاکسی‌های دارای مجوز در شهر لندن باید دارای آلایندگی صفر باشند. رانندگانی که از قبل مجوز تردد در لندن را دارند نیز به استفاده از خودرو برقی ترغیب شده‌اند زیرا تاکسی‌های دارای آلایندگی، از سال ۲۰۲۰ به‌بعد باید روزانه ۱۲٫۵ پوند برای فعالیت در منطقه‌ی مرکزی این شهر پرداخت کنند.

تاکسی‌های سیاه لندن هوا را آلوده نمی‌کنند/ عکس

بسیاری از اپراتورهای بزرگ‌تر تاکسی در لندن متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۲۵ ناوگان کاملاً برقی داشته باشند که ازجمله می‌توان به بزرگ‌ترین اپراتور شهر یعنی ادیسون لی اشاره کرد که تا پایان سال ۲۰۲۳ به هدف مذکور خواهد رسید. تاکسی‌های سیاه لندن عموماً مالکیت مستقل دارند و تحت قوانین سخت‌گیرانه‌ی TfL مجوز گرفته‌اند.

اوبر اخیراً اعلام کرد تاکسی‌های سیاه لندن در این پلتفرم فهرست می‌شوند و اگرچه برخی رانندگان در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند اما این اتفاق با انتقاد بسیاری دیگر مواجه شده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها