کد خبر: ۴۸۵۴۱
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
رئیس کانون کارآفرینان برتر استان اصفهان گفت: ما سه برابر آمار جهانی، مصرف انرژی در واحدهای مسکونی ایران داریم که ۳۵ درصد این عدد هدر رفت انرژی از دیوارهای بیرونی ساختمان است.

 احمدرضا طاهری اصل در نشست خبری برگزاری «همایش پایداری در محیط های انسان ساخت» با بیان اینکه سلامت انسان بستگی به سلامت ساختمان دارد که خود به سلامت محله، منطقه و شهر وابسته است، اظهار کرد: این روزها خطر فرونشست اصفهان را به شکل جدی تهدید می کند و باید در کنار تغذیه سفره‌های زیرزمینی و جریان آب توسط مسئولان راهکارهای کنترلی یعنی ایجاد ساختمان‌های پایدار و مقاوم در برابر فرونشست و بهسازی خاک نیز مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه استان های فلات مرکزی درست به دلیل خالی شدن سفره های آب زیرزمینی در معرض خطر قرار روان‌گرایی خاک و زمین قرار گرفته است، تاکید کرد: در این راستا با کمک متخصصان ژئو تکنیک سازمان نظام مهندسی باید به دنبال احداث ساختمان‌های پایدار در مناطق دارای فرونشست باشیم.

از قدمت بنای ۶۰۰ ساله در جهان تا بناهای ۲۵ سال ساخت در ایران

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره اینکه یکی از روش‌های ماندگار بودن ساختمان بروزرسانی دکوراسیون داخلی است، اظهار کرد: در کشورهای دیگر قدمت بنا گاهی تا ۶۰۰ سال می رسد چراکه دکوراسیون داخلی آن به ‌روز می‌شود اما پوسته محکم ساختمان ها ارزشمند شمرده شده و نگاه داشته می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که متوسط عمر یک ساختمان در ایران ۲۵ سال است؛ عمر ساختمان به عوامل مختلف بصری، مواد و مصالح، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و وضعیت منطقه آن بستگی دارد.

طاهری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با بلندمرتبه سازی های غیرمجاز در شهر اصفهان که عامل حبس هوای آلوده در این کلان شهر شده و صدور مجوز پس از اخذ جریمه برای این کار توسط شهرداری اظهار کرد: متاسفانه در ادوار گذشته در دو مقطع در جبهه غربی اصفهان چندین مجموعه ساختمانی بنا بر دلایلی ساخته شده و معضل ایجاد کرده است.

حذف جزیره های حرارتی در شهر

وی ابراز داشت: در چند سال اخیر این مسئله توسط کارشناسان معماری و شهرسازی بررسی و تلاش شده که نکاتی را رعایت کنند که از جمله‌ آنها حذف جزیره حرارتی در شهر است.

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط‌زیست سازمان نظام مهندسی کشور گفت: راهکار دیگر این است که باد غالب را در شهر جاری کنند به این ترتیب که اگر بلندمرتبه سازی در گوشه هایی از شهر می شود کریدور هوایی اصفهان را نیز در نظر بگیرند.

برگزاری همایش ملی پایداری در محیط‌ های انسان ساخت در اصفهان

در ادامه این نشست رضا چینی رئیس کانون کارآفرینان برتر استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش ملی پایداری در محیط‌ های انسان ساخت در اصفهان در روزهای ۱۵ و ۱۶ آذر ماه با موضوع «ساختمان‌های سبز» در دانشگاه آزاد اصفهان گفت: عمده آلایندگی‌ها بر اثر فعالیت انسان هاست که یک نمونه آن مصرف انرژی و منابع گاز متفاوت است.

وی با بیان اینکه درطول فصول سرد مصرف گاز در بخش خانگی از هفت میلیون مترمکعب به ۴۵ میلیون می‌رسد،‌ گفت: این امر موجب اجبار به قطع گاز صنایع می شود که خود اثرات نامطلوبی بر حوزه محیط زیست و آلودگی هوا دارد.

رئیس کانون کارآفرینان برتر استان اصفهان تاکید کرد: در این راستا باید به ایجاد ساختمان‌های سبز و پایدار اهمیت دهیم، ما سه برابر آمار جهانی مصرف انرژی در واحدهای مسکونی داریم که ۳۵ درصد این عدد پرت انرژی از دیوارهای بیرونی ساختمان است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها