کد خبر: ۴۸۴۰۸
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
پس از دو هفته جنجال‌سازی امیر تتلو در ترکیه سرانجام پلیس این کشور وارد عمل شد و شامگاه شنبه این خواننده را بازداشت کرد. درحالی‌که پلیس این کشور مدتی است تحقیقات درباره خانه‌وحشت تتلو را آغازکرده اما گفته می‌شود بازداشت او به‌دلیل توهین به کارکنان کنسولگری ایران در استانبول بوده و با شکایت کنسولگری دستگیر شد.

حال با دستگیری او احتمال ورود جدی پلیس به ماجرای خانه‌وحشت که در آن دختران کم‌سن‌وسال مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند و جنجال‌سازی‌های او بعد از افشای این موضوع وجود دارد. تتلو بعد از ورود پلیس ترکیه به ماجرای خانه‌وحشت سعی کرد با طرح ادعای بازگشت به ایران و انتشار فیلم‌هایی از رفتار خود با دختران، وانمود کند این ماجرا پاپوشی برای او بوده و رفتار خوبی با دختران دارد و آنها دوست دارند در خانه‌اش بمانند.

ادعای بازگشت به ایران هم در حالی از سوی تتلو مطرح می‌شد که خودش هم می‌دانست با گذرنامه پانچ‌شده هیچ راهی برای بازگشت به ایران ندارد و با خیالی راحت به فرودگاه استانبول می‌رفت و حتی برگه استردادش را امضا کرد.

ازسوی دیگر اعلام شده تتلو برای فرار ازخطر استرداد قصد سفر به آمریکا را دارد و گذرنامه اصلی خود را به سفارت این کشور تحویل داده است. او با نمایش شبانه خود برای بازگشت به ایران با گذرنامه باطل شده قصد دارد این تلاش خود را مخفی کند تا بتواند به راحتی اقدامات برای اقامتش در آمریکا را پیش ببرد.

با وجود این تصور نمی‌کرد واکنش پلیس استانبول به توهین‌هایش به کارکنان سرکنسولگری ایران، بازداشت او باشد. همانند سناریویی که برای میلاد حاتمی رقم خورد و او پس از حاشیه‌سازی در خیابان‌های این شهر و گشت‌زنی با خودروی پلیس بازداشت و بعد از پیگیری دستگاه قضایی، دیپلماسی و پلیس به ایران استرداد شد.

این متهم هم تصور می‌کرد در ترکیه حاشیه‌امنی دارد و هیچ‌وقت تحویل پلیس ایران نمی‌شود. حال پس از بازداشت تتلو، بحث استرداد او به ایران به‌صورت جدی‌تری مطرح است و به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی و پلیس اینترپل با مدارکی که علیه این خواننده است باید سریع و جدی‌تر اقدام کنند تا اتفاق سال ۱۳۹۸ تکرار نشود. اتفاقی که در آن تتلو بازداشت شد اما استرداد نشد.

او در آن سال با طرح ادعاهایی درباره مجازاتی که در ایران در انتظارش است، توانست ازاسترداد فرار کند و بعد ازآن با حاشیه‌امن‌تری به جرایمش ادامه دهد. ترغیب نوجوانان و جوانان به مصرف موادمخدر و فساد و فحشا دو اتهامی است که دستگاه قضایی ایران با تکیه بر آن درخواست اعلان‌قرمز برای تتلو را مطرح کرد و با پیگیری پلیس بین‌الملل سرانجام نام او درلیست اعلان‌قرمز قرار گرفت.

البته اعلان‌قرمز به منزله استرداد نیست و پس از بازداشت متهم، نوبت دستگاه دیپلماسی و پلیس است که با ارائه مستندات کافی و به‌موقع زمینه موافقت دادستان استانبول با استرداد را فراهم آورد. با استرداد تتلو به ایران نه‌تنها ارتکاب جرایم او به خط پایان می‌رسد بلکه می‌توان ترکیه را که به بهشت مجرمان فراری وتحت تعقیب تبدیل شده به محلی ناامن برای مخفی‌شدن آنها واقدامات مجرمانه‌شان تبدیل کرد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها