کد خبر: ۴۸۱۹۱
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تعداد کارهای بیتا فرهی برای تلویزیون دقیقا به تعداد انگشتان دو دست می‌رسد که البته از این بین، برخی از آنها فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای بوده‌اند که شاید در آن زمان به قصد اکران بر پرده سینما، ساخته شدند. با این حال آنچه در این بین جلب توجه می‌کند، انتشار سکانس‌های ایفای نقش این بازیگر چند روز قبل از فوتش در قاب تلویزیون است که در آن صحنه‌ها نیز به دلیل بیماری جانش را از دست می‌دهد.

اولین نقش جدی بیتا فرهی در تلویزیون به دهه ۷۰ برمی‌گردد. سریال «سرزمین سبز» بیژن بیرنگ که ۱۱ سال پس از حضور این بازیگر در فیلم «هامون» مهرجویی اتفاق افتاد.

بعدها به سال ۱۳۷۹، در سریال «ولایت عشق» مهدی فخیم‌زاده بازی کرد و ایفاگر نقش «آذردخت» بود. «طلسم‌شدگان» داریوش فرهنگ و «ایراندخت» محمدرضا ورزی دیگر سریال‌هایی بودند که فرهی را به عنوان بازیگر مقابل دوربین خود دیدند. اما نقش او به عنوان «شکوه‌السلطنه» در سریالی از بهرام بهرامیان با نام «از یادها رفته» ـ مجموعه‌ای تاریخی درباره واقعه کشف حجاب و ماجرای مسجد گوهرشاد ـ در حقیقت آخرین ایفای نقش این بازیگر مقابل دوربین‌های تلویزیونی محسوب می‌شود.


آخرین باری که بیتا فرهی در تلویزیون مرگ را تجربه کرد!

اما از آنجا که همه اتفاقات طبق برنامه پیش نمی‌رود، تلویزیون به ناگاه تصمیم به پخش سریالی توقیفی گرفت که سال‌ها قبل تولید و چند قسمت از آن پخش شده بود اما به واسطه حاشیه‌هایی که ایجاد کرد در آن زمان متوقف شد تا پس از ۹ سال از ساخت سرانجام به روی آنتن برود. دست بر قضا در این سریال بیتا فرهی هم ایفاگر نقش اقدس‌الملوک بختیاری بود و عجیب‌تر از آن، این عمه خانم در قسمت‌های قبل از فوت واقعی بیتا فرهی به دلیل بیماری درگذشت و به نوعی درگذشت واقعی هنرمند با مرگش در سریال گره خورد.

آخرین باری که بیتا فرهی در تلویزیون مرگ را تجربه کرد!

در سریال کمال تبریزی مرگ شخصیتی که بیتا فرهی ایفاگر آن بود، در قسمت دهم رقم خورد. پس از آن در صحنه‌ای سراسر سکوت در اتاقی پر از گل، عمه خانم در لباسی به رنگ آبی روی تختی که با تور سفید پوشیده شده بود، به خواب ابدی رفت و برادرزاده‌اش (رهی بهادری) را با کلی ثروت تنها گذاشت.

صحنه‌ای از سریال سرزمین مادری که در آن مرگ عمه خانم با بازی بیتا فرهی به تصویر کشیده شده است.
سریال «سرزمین مادری» سال ۱۳۹۲ ساخته شد و حالا پس از ۱۰ سال از ساخت این روزها از شبکه سه و همچنین تلوبیون پخش می‌شود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها