کد خبر: ۴۸۱۱۱
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
ستاندار کرمانشاه گفت: مسئولیت اسلامی، انسانی و اداری ما توجه به مسئله اعتیاد بوده و بی‌توجهی به آن نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

محمدطیب صحرایی در جلسه شورای اداری شهرستان کنگاور که شامگاه امروز (۹ آذر ماه) در فرمانداری کنگاور برگزار شد اظهار کرد: اعتیاد که باعث مصائبی مانند سرقت‌های خرد می‌شود را می‌توان تبدیل به تربیت نیروی مولد کرد.

وی افزود: اردوگاه شهدای حلبچه به وسعت ۲۰ هکتار با فاصله یازده کیلومتری از شهر کنگاور ۳۰ سال متروک مانده بود؛ اما اکنون در حال تبدیل شدن به مکانی مفید است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با مشورت‌ها و هم‌افزایی‌های متعدد این اردوگاه با نام اردوگاه صیانت بهسازی شده و در خدمت فرزندان هم‌استانی گرفتار شده در دام اعتیاد قرار می‌گیرد؛ تنها فرزندان هم‌استانی در این مجموعه پذیرفته می‌شوند و خبری غیر از این صحت ندارد.

وی ادامه داد: ۲۵۰ تا ۳۰۰ فرد گرفتار اعتیاد در شهر کنگاور وجود دارد؛ از فرزندان خانواده‌های متدین، متمول و فرهنگی هم در این آمار حضور دارند؛ به همین دلیل وجود چنین مجموعه‌ای در استان ضروری است.

صحرایی بیان کرد: یک ریال از بودجه منابع استانی، هزینه اشتغال‌زایی و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها صرف افراد گرفتار اعتیاد نشده؛ بلکه بودجه لازم از منابع ملی، حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر دریافت شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: احیای افراد گرفتار در دام اعتیاد در سه مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول جمع‌آوری، غربالگری و تفکیک بر اساس ضوابط، دوم مهارت افزایی، آموزش، روحی، فکری، خودشناسی و کمک به درک ارزشمندی خود و مرحله سوم تداوم مراقبت و همراهی تا ورود و حضور فعال و سالم در جامعه است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها