کد خبر: ۴۷۹۸۴
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مشخصات فاش‌شده از شیائومی ۱۴ اولترا، از پیشرفت چشمگیر دوربین اصلی آن حکایت می‌کند.

شیائومی به‌دلیل عرضه‌ی محدود جهانی انواع گوشی پرچم‌دار، در سطح جهانی بیشتر به‌عنوان تولیدکننده‌ی گوشی میان رده شناخته می‌شود. برای نمونه، گوشی‌های شیائومی ۱۳ اولترا و شیائومی ۱۲ اس اولترا به‌صورت بسیار محدودی در سطح جهانی عرضه شدند. گوشی‌های جدید شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو نیز تنها در بازار چین عرضه شده‌اند و تاکنون از عرضه‌ی جهانی آن‌ها خبری دردسترس نیست.

طبق اطلاعات منتشرشده در ویبو، مشخصات احتمالی دوربین پرچم‌داری که به‌نظر می‌رسد شیائومی ۱۴ اولترا باشد، فاش شده است. در این اطلاعات اشاره شده است که گوشی پرچم‌دار شیائومی از دیافراگم متغیر بهره خواهد برد؛ قابلیتی که آن را به رقیب آیفون ۱۵ پرو مکس و یکی از بهترین گوشی ها از نظر دوربین تبدیل می‌کند.

انتظار می‌رود که دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا مانند نسل قبل خود از وضوح ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار باشد؛ اما تفاوت عمده‌ی این دو نسل به دیافراگم متغیر گوشی شیائومی ۱۴ اولترا برمی‌گردد؛ جایی که این گوشی مانند برادر کوچک‌تر خود، یعنی شیائومی ۱۴ پرو، توانایی تغییر گشودگی دریچه‌ی دیافراگم از f/1.6 تا f/4.0 را خواهد داشت. عددهای گفته‌شده برای مدل پرو بین f/1.4 تا f/4.0 متغیر هستند.

زهر چشم گرفتن گوشی جدید شیائومی از آیفون/ عکس

نسل گذشته‌ی گوشی یادشده، یعنی شیائومی ۱۳ اولترا، تنها دیافراگمی دوگانه با گشودگی f/1.9 یا f/4.0 را دراختیار کاربران می‌گذاشت.

درادامه‌ی اطلاعات فاش‌شده از دوربین شیائومی ۱۴ اولترا، به حالت‌های مختلف زوم آن اشاره شده است که شامل حالت ۰٫۵ برابری برای عکاسی اولتراواید و حالت یک برابری برای عکاسی واید و حالت‌های ۳٫۲ و ۵ برابری می‌شود که به‌ترتیب برای عکاسی با دوربین تله‌فوتوی عادی و پریسکوپی به‌کار می‌روند.

اطلاعاتی از حافظه ذخیره سازی و رم پرچم‌دار جدید شیائومی دردسترس نیست. به‌احتمال زیاد این گوشی هوشمند به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و رابط کاربری HyperOS مبتنی‌بر اندروید ۱۴ مجهز خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد شیائومی ۱۴ اولترا علاوه‌بر رنگ‌های متنوعی که به کاربران ارائه می‌دهد، جنس‌های مختلفی مانند شیشه و چرم را نیز برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها