کد خبر: ۳۱۶۸۹
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
یک افشاگر می‌گوید اپل به‌دنبال استفاده از ترکیب پلاستیک و شیشه در لنز دوربین گوشی‌های سری آیفون ۱۵ است.
به گزارش جدید پرس:

حساب کاربری RGcloudS در توییتر ادعا می‌کند اپل در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ از لنز ترکیبی شیشه-پلاستیک با گشودگی دیافراگم f/1.7 بهره می‌گیرد و سال آینده در آیفون ۱۶ تغییراتی در این لنز اعمال می‌کند. اگر این گفته حقیقت داشته باشد، آیفون ۱۵ اولین «گوشی جهانی» با لنز ترکیبی خواهد بود؛ چون شرکت‌هایی نظیر شیائومی قبلا چنین لنزی در گوشی‌هایشان استفاده کرده‌اند اما آن دستگاه‌ها صرفا در چین فروخته می‌شوند.

منابع آگاه می‌گویند لنز ترکیبی اپل یک المان شیشه‌ای و ۶ المان پلاستیکی دارد. در حال حاضر دوربین عریض آیفون ۱۴ به لنزی با هفت المان پلاستیکی مجهز است.

ظاهرا دوربین اصلی آیفون ۱۵ نیز قرار است به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 مجهز باشد که کمی بزرگ‌تر از دیافراگم آیفون ۱۴ پرو است و نور بیشتری به سمت حسگر می‌فرستد. همچنین انتظار می‌رود اپل در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در دوربین اصلی لنز f/1.5 دارند؛ این یعنی کشودگی دیافراگم در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس قرار است کمی کاهش یابد.

استفاده از دیافراگم بزرگ‌تر باعث می‌شود حسگر دوربین نور بیشتری جذب کند. هرچه نور جذب‌شده افزایش یابد، کیفیت نهایی و جزئیات تصویر بیشتر می‌شود، خصوصا در محیط‌هایی که شرایط نوری ایدئال ندارند. جذب نور بیشتر باعث بالا رفتن سرعت شاتر و ایجاد عمق و میدان بهتر نیز می‌شود.

اپل احتمالا در دوربین عریض آیفون ۱۶ پرو مکس از لنز ترکیبی هشت المانی(شامل دو المان شیشه‌ای و ۶ المان پلاستیکی) استفاده می‌کند. این گوشی همچنین در دوربین‌های تله‌فوتو و فوق عریض به لنز ترکیبی پنج المانی و ۶ المانی مجهز خواهد بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها