کد خبر: ۴۷۶۰۶
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
ایکس ممکن است تا پایان سال جاری ۷۵ میلیون دلار در اثر خارج‌شدن تبلیغ‌کنندگان از این شبکه‌ی اجتماعی از دست بدهد.

 شرکت ایکس متعلق به ایلان ماسک، ممکن است تا پایان سال ۷۵ میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد، زیرا ده‌ها برند بزرگ کمپین‌های بازاریابی خود را متوقف کرده‌اند.

اتفاقات اخیر باعث شد چندین شرکت از جمله اپل، سازنده گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک، دیزنی و وارنربرادرز دیسکاوری، تبلیغات خود را در ایکس که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، متوقف کنند.

ایکس به مطالبی که مدیا مترز، گروه ناظر رسانه، منتشر کرده بود پاسخ داده و از این گروه شکایت کرده است. ایکس ادعا می‌کند که این سازمان با گزارشی که می‌گوید تبلیغات برندهای بزرگ از جمله اپل و اوراکل، پلتفرم را بدنام کرده است.

اسناد داخلی، بیش از ۲۰۰ واحد تبلیغاتی از شرکت‌هایی مانند ایربی‌ان‌بی، آمازون، کوکاکولا و مایکروسافت را فهرست کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها تبلیغات خود را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس متوقف کرده‌اند یا در حال بررسی توقف تبلیغات خود هستند.

بر اساس این گزارش، ایکس روز جمعه اعلام کرد ۱۱ میلیون دلار درآمد کل این شرکت در خطر بوده و با بازگشت برخی از تبلیغ‌کنندگان به پلتفرم و افزایش هزینه‌های دیگر، عدد دقیق در نوسان است و اعدادی که نیویورک‌تایمز اعلام کرده احتمالاً یا قدیمی بوده‌اند یا عدد تقریبی برای ارزیابی ریسک را نشان می‌دهد.

به گفته گروه‌های حامی حقوق مدنی، از زمانی که ماسک توییتر را در اکتبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) تصاحب کرد و نظارت محتوا را کاهش داد، نفرت‌پراکنی در این پلتفرم به‌شدت افزایش یافت و تبلیغ‌کنندگان از ایکس فرار کردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها