کد خبر: ۴۷۱۰۳
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
احمد وحیدی، وزیر کشور امروز درباره تقسیم استان تهران توضیح داده که فارس منتشر کرده است.

ظهر امروز دوشنبه نشست وزیر کشور با استانداران در سالن جلسات وزارت کشور برگزار شد، یکی از موضوعات مهم مورد تاکید در این نشست، ضرورت رعایت چهار مولفه امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات بود که همه استانداران آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات پرشور را اعلام کردند.

 

احمد وحیدی در حاشیه نشست دیدار با استانداران در جمع خبرنگاران درباره موضوعات بررسی شده در این جلسه اظهار کرد: ما امروز نشست ماهانه استانداران را برگزار کردیم. موضوعات مختلف در این نشست‌ها مورد بحث و هماهنگی قرار می‌گیرد که امروز موضوع انتخابات بررسی شد. آمادگی خوبی در همه مسئولان برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

وی ادامه داد: موضوع مدیرت و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیز در این نشست بررسی شد که این موضوع در دستور وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی و سازمان‌های مربوطه قرار دارد. این مساله یک سطح استانی هم دارد که شورای اجتماعی استانی شکل گرفته و در سطح استان‌ها پیگیری جدی می‌شود.

 

وزیر کشور همچنین درباره برگزرای رویداد طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در مناطق روستایی)، تصریح کرد: طرحی که از ابتدای دولت در وزارت کشور شکل گرفت، ایجاد قرارگاهی برای توانمندسازی روستاها بود. در برنامه ششم تکالیف مهمی در این حوزه وجود داشت از جمله اینکه همه روستاها برنامه توسعه و پیشرفت داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ما در وزارت کشور می‌توانیم در موضوعاتی مثل آبخیزداری کمک کنیم که این مسائل در قالب رویدادهای مختلفی دنبال شده است. تجربیات موفقی در این زمینه کسب کرده‌ایم. جلسات با دهیاران به شکل خوبی در حال برگزاری است. پیشرفت برنامه‌های این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی افزود: بخش مهمی از آبخیزداری از مسئولیت‌های وزارت جهاد کشاورزی است و هماهنگی‌های خوبی با این وزارت‌خانه داریم تا در این حوزه کمک کنیم. آبخیزداری مساله مهمی است و ۹۰ میلیون هکتار باید تحت پوشش آبخیزداری قرار بگیرد که مطالعات ۲۰ میلیون هکتار انجام شده است و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که به وزارت جهاد کشاورزی کمک کنیم. آبخیزداری در دستور کار و پیگیری وزارت کشور قرار دارد.

وزیر کشور در پایان درباره تقسیم استان تهران، گفت: این موضوع از قبل مطرح بوده و در صحبت‌های رئیس‌جمهور هم مطرح شد. این طرح‌ها در وزارت کشور برررسی شده و بعضی از موارد به کمیسیون مربوط به دولت ارسال شده و باید مراحل بررسی خود را در دولت طی کند و اگر در دولت این طرح‌ها نهایی شد، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی هم برسد. این موارد الان در مرحله بررسی کارشناسی است البته بعضی بررسی ها تمام شده و در کمیسیون‌های مربوط دولت است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها