کد خبر: ۴۶۸۰۷
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
لی ظاهراً به دستکاری قیمت سهام و کلاهبرداری حسابداری متهم شده است.

«لی جائه یونگ»، رئیس سامسونگ الکترونیکس در دهه گذشته درگیر مسائل حقوقی متعددی بوده است و حتی دو بار به زندان فرستاده شد. با این حال، او قبل از پایان دوره محکومیتش مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد. حالا او یک بار دیگر با همان اتهامات قدیمی روبرو شده و این بار ممکن است پنج سال به زندان برود.

براساس گزارش SamMobile، دادستانی ایالتی برای رئیس سامسونگ به دلیل ادغام جنجالی Cheil Industries و Samsung C&T، پنج سال زندان درخواست کرده است. لی ظاهراً به دستکاری قیمت سهام و کلاهبرداری حسابداری متهم شده است.

تخلف و اتهام رئیس سامسونگ

ماجرا به سال 2015 برمی‌گردد و در آن زمان پس از ادغام دو شرکت ذکر شده، رئیس سامسونگ 23.2 درصد از سهام Cheil Industries را در اختیار گرفت. همین امر باعث شد تا یونگ بتواند تسلط بهتری بر سامسونگ، به‌عنوان برنده پیشتاز بازار موبایل اندروید داشته باشد.

رئیس سامسونگ 5 سال دیگر به زندان می‌رود!

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که لی در آن ارزش سهام سامسونگ C&T را تغییر داده و همین امر منجر به از دست دادن سایر سهامداران شده است. او همچنین مظنون به کلاهبرداری حسابداری از Samsung BioLogics، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه Cheil Industries شده است.

براساس گزارش‌های موجود، دادستان همچنین خواستار جریمه 500 میلیون وون (384 هزار دلار) و 4.5 سال زندان برای دو نفر دیگر از جمله «چوی گی-سونگ»، رئیس شرکت منحل‌شده Future Strategy Office شده است. انتظار می‌رود حکم مربوطه در اوایل سال 2024 صادر شود.

پدر رئیس فعلی سامسونگ، یعنی «لی کون-هی» نیز تاکنون به فساد و فرار مالیاتی محکوم شده و دوبار در سال‌های 1996 و 2008 عفو ریاست جمهوری را دریافت کرده بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها