کد خبر: ۴۶۷۵۳
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
در این شکایت گفته‌شده که نمایش تبلیغات بدون برچسب مخصوص، فرصت وقوع کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.

یک موسسه غیرانتفاعی مستقل با نام Check My Ads شکایت رسمی را به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده ارائه کرده است و در آن خواستار تحقیق در مورد شیوه‌های تبلیغات در ایکس شد. مشکل اصلی مطرح‌شده در این شکایت به پست‌های تبلیغاتی ایکس مربوط می‌شود که توسط برچسب مشخص نشده‌اند و می‌توانند باعث گمراهی کاربران شوند.

اولین بار در شهریور ماه گزارش در این رابطه منتشر شده بود. در آن گزارش اعلام شد که شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً برخی تبلیغات را بدون برچسب مخصوص به فید کاربران می‌آورد. حالا در این شکایت یک بار دیگر به این موضوع اشاره شده است و شاکیان ادعا می‌کنند که نمایش تبلیغات بدون برچسب مخصوص، فرصت وقوع کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.

مشکل پست‌های تبلیغاتی ایکس

X بازهم دردسر درست کرد!

همانطور که احتمالاً بدانید، ایکس پست‌های تبلیغاتی که کاربران هزینه مربوط به آن را پرداخت می‌کنند را با برچسب «Ad» نمایش می‌دهد، اما همانطور که در تصاویر زیر قابل مشاهده است، در برخی موارد این دسته از پست‌ها بدون هیچ برچسبت تبلیغاتی مرتبطی در فید کاربران نمایش داده می‌شوند. تنها راه تشخیص تبلیغاتی بودن این دسته از پست‌ها کلیک کردن روی منوی سه نقطه‌ای سمت راست بالای هر پست است و سپس گزینه‌ای با عبارت «Why this ad؟» نمایش داده می‌شود.

X بازهم دردسر درست کرد!

«سارا کی وایلی»، مدیر سیاست و مشارکت در Check My Ads می‌گوید که مشکل مربوط به ایکس بسیار گسترده است و تاکنون کاربران زیادی هم بر روی موبایل و هم در وب این موارد را گزارش کرده‌اند. همچنین ارسال این دسته از گزارش‌ها همچنین ادامه دارد که نشان می‌دهد ایکس مشکل نمایش بدون برچسب پست‌های تبلیغاتی را هنوز برطرف نکرده است.

با توجه به این ادعاها، Check My Ads می‌گوید که ایکس بخش 5 قانون کمیسیون تجارت فدرال را نقض می‌کند. در این بخش FTC به اختیارات گسترده‌ای برای تنظیم شیوه‌های تجاری ناعادلانه و فریبنده پلتفرم‌های اینترنتی اشاره می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها