کد خبر: ۴۶۷۳۷
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
بهره‌گیری از یک تکنولوژی جدید می‌تواند به کاهش آلودگی خدمت بزرگی کند. تکنولوژی "Aeroleaf" ، توربین‌های بادی کوچکی را طراحی کرده که شبیه درختان هستند.

 این تکنولوژی WindTrees نام گرفته و شامل سازه‌هایی فلزی است که با تقلید از درختان طراحی شده و توربین‌های کوچک بادی که شبیه برگ‌های درختان هستند برروی این شاخه‌ها قرار گرفته است.

لوک اریک کریف، مالک New World Wind درباره تکنولوژی Aeroleaf گفته:« از آنجا که طراحی به صورت بیومورفیک است، مردم در نگاه اول متوجه نمی‌شوند که این یک سیستم تجدیدپذیر است.»

Untitled.jpg

فناوری قابل تنظیم درخت

طبق گزارش یورونیوز، Windtrees در نقاط مختلفی از دنیا، از اروپا و آمریکا گرفته تا کره‌جنوبی و شهرهایی مثل بیرمنگام انگلیس، ورمونت آمریکا و سوئیس نصب شده است. کریف در ادامه گفت:« این درخت هیچ آلودگی بصری‌ای ندارد و می‌توانیم یک نیمکت در اطراف درخت قرار داده تا مردم برروی آن بنشینند.»

با نصب توربین‌ها در محل مدنظر، برای تکمیل کار فقط به یک براکت و سه پیچ نیاز خواهد بود. از دیگر مزیت‌های این درختان می‌توان به این موارد اشاره کرد: ظاهر بیومورفیک این درختان باعث می‌شود که با محیط اطراف به خوبی تطبیق داشته باشند؛ سهولت نصب آن که برای این کار تنها به یک براکت و سه پیچ نیاز خواهید داشت و اندازه جمع و جور آنها. توربین‌ها بی سر و صدا کار می‌کنند و برخی از مشکلات توربین‌های بزرگ‌تر، مثل برخورد پرندگان با آنها را نخواهند داشت.

 

به علاوه رنگ تنه و برگ‌های درخت قابل تنظیم است. یورونیوز در گزارش خود به دیگر ویژگی‌های این درخت از جمله تنوع در ارتفاع درخت از ۱.۵ تا ۱۰ متر، اشاره کرده است. نصب این درختان ساده است و می‌توان بدون نیاز به دانش مهندسی آن را در محیط‌های شهری نصب کرد.

اتصال مستقیم انرژی به سیستم الکتریکی

این تکنولوژی به توربین‌های بادی در مقیاس کوچک اجازه می‌دهد تا مستقیما و با رعایت مدل خودمصرفی، انرژی مدنظر سیستم الکتریکی ساختمان را تامین کنند. این توربین‌ها توان تولید مداوم و ۲۴ ساعته انرژی را دارا هستند و انرژی اضافه را می‌توان در باتری‌هایی با ظرفیت ۶۰ آمپر ساعت ذخیره کرد.

EH_Wind-tree_1.jpg

کریف در ادامه توضیح داد که این سیستم، خودمصرفی نامیده می‌شود. این شرکت فرانسوی قصد دارد تا ژانویه ۲۰۲۴ از طرح جدید خود رونمایی کند که در آن توان خروجی Aeroleaf سه برابر خواهد شد.

در حال حاضر هر برگ درخت ظرفیت تولید تا هزار کیلووات ساعت الکتریسته در سال را داراست. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که درخت ۳۶ برگی وقتی در معرض بادی با سرعت ۱۲ متر برثانیه قرار بگیرد، به حداکثر خروجی سالانه ۳۶ هزار کیلووات ساعت برسد.

البته از آنجایی که باد همیشه با این شدت نمی‌وزد و با در نظر داشتن اینکه در شرایط معمولی سرعت باد ۸ متر در ثانیه است، یک WindTree می‌تواند سالانه نزدیک به هجده هزار کیلووات ساعت الکتریسیته تولید کند.

این میزان انرژی برای تامین الکتریسیته یک خانواده چهار نفره کافی است و پتانسیل این را دارد که انتشار سالانه دی‌اکسیدکربن را به اندازه بیش از ۱۲ تن کاهش دهد.

wind-trees.jpg

کریف ادامه داد:« پنل‌های خورشیدی می‌توانند بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر فعالیت کنند و با تکنولوژی ما، می‌توانیم هفت روز هفته و در هر ۲۴ ساعت شبانه‌روز، انرژی تولید کنیم.»

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که اگر میزان تولید انرژی بیشتر از نیاز مصرفی باشد (چه در طول روز و چه در هنگام شب)، می‌توان این انرژی را در یک باتری با ظرفیت ۶۰ آمپر ساعت (معادل تقریبا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در شرایط عادی) ذخیره کرد. هر درخت دارای چهار باتری است و این کمپانی تا حالا ۱۳۰ واحد درخت را در مناطق مختلف جهان نصب کرده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها