کد خبر: ۴۶۴۰۶
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مجری برنامه زنده تلویزیون با حمله به حسن روحانی بخش دیگری از پروژه خالص سازان را نمایان کرد.

وقتی علی لاریجانی در واکنش به برخی هیاهوهای خبری درباره احتمال حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی از پروژه خالص سازان رونمایی کرد شاید کمتر کسی از صاحب نظران و کارشناسان سیاسی این پیش بینی را داشت که جریان خالص سازان در اقدامی شتابزده و عجولانه دار و ندار اندیشه خطرناک خود را از پستوی خلوتکده سیاسی خود روی دایره بریزد و با صراحت و جسارت بخشی از این اندیشه خطرناک خود را روی آنتن برنامه های زنده تلویزیونی نیز فریاد کند.

پرده اول)

سیدمیرزا ولی‌ عجمیان، پدر شهید روح الله عجمیان که روز جمعه ۱۲ آبان به مناسبت سالگرد پسرش روح الله عجمیان در برنامه زنده تلویزیونی «صبح بخیر ایران» شبکه یک سیما حضور یافته بود، طی سخنانی از نحوه رسیدگی به پرونده فرزند خود اعلام نارضایتی کرد. او در این برنامه با صراحت از علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر انقلاب نام به میان آورد و ادعا کرد که او قاتل پسرش است و با قهر از برنامه زنده تلویزیون خارج شد!

 

رفتار و گفتار پدر شهید عجمیان بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای به همراه داشت اما مسئولان صدا و سیما و مدیران شبکه اول و تیم سازنده برنامه مذکور به جای عذرخواهی از علی اکبر ولایتی تنها به ذکر این نکته بسنده کردند که روند این پرونده را از مسئولان قوه قضائیه پیگیری می کنند.

 

البته قوه قضائیه نیز در اطلاعیه ای روند رسیدگی به پرونده عاملان شهادت شهید عجمیان را با ذکر جزئیات اتهامات و احکام صادره برای آن ها رسانه ای کرد.

 

اما هیچ نشانی از عذرخواهی رسمی صدا و سیما از ولایتی یا ایجاد زمینه ای برای پاسخگویی وی و زدودن این شبهه را در صدا و سیما پیدا نمی کنید!

پرده دوم)

برنامه به افق فلسطین به همت سازمان اوج در شبکه افق با حضور میهمانان و کارشناسان مختلف موضوع طوفان الاقصی و جنگ ناجوانمردانه اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه را در دستور کار قرارداد. در این برنامه چهره های مختلف سیاسی و فرهنگی روی آنتن زنده به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند. اما خالص سازان حضور سیدمحمدعلی ابطحی مسئول دفتر و مشاور سیاسی سید محمد خاتمی و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی در این برنامه را برنتابیدند.

خانم معصومی اصل که گفته می شود با یک گروه جدیدالتاسیس انتخاباتی به نام شریان نیز ارتباط دارد در برنامه ای دیگر از شبکه افق روی آنتن زنده با صدای بلند از مسئولان صدا و سیما گلایه کرد که چرا ابطحی و آذری جهرمی را به تلویزیون دعوت کرده اند. وی گفت که این مملکت مال حزب اللهی ها است چرا با حضور این افراد فضا را مسموم کردید؟

اگرچه برخی از کارشناسان و فعالان رسانه ای – سیاسی به اظهارات این خانم واکنش نشان دادند اما صداوسیما مثل گذشته در این باره سیاست سکوت را در پیش گرفت و تنها به این نکته اکتفا کرد که نظرات مهمانان برنامه‌های زنده لزوما نظر سازمان صداوسیما نیست.

 

با این حال چند روز بعد از این اظهار نظر، پرونده فعالیت تیم سازنده برنامه به افق فلسطین نیز بسته شد. خبری مبنی بر برکناری تیم سازنده این برنامه به دستور مدیریت شبکه افق فضای رسانه ای- سیاسی جامعه را متحیر کرد. البته گفته شده که میهمان روز شنبه این برنامه نیز محمد جواد ظریف وزیر خارجه روحانی بود که حضور وی منتفی شد. این اقدام نیز نشان داد که خالص سازان در تندروی های خود با کسی تعارفی ندارند و اظهارنظر و حضور عناصری غیر از آن چه خود به آن ها میدان می دهند را برنمی تابند.

 

 

 

پرده سوم)

 

مجری برنامه روی آنتن زنده به ورود حسن روحانی به میدان انتخابات مجلس خبرگان رهبری واکنش تندی نشان داد و از شورای نگهبان خواست تا در مواجهه با وی به وظیفه اصلی خود خیلی درست عمل کند! یعنی دستور اتاق فکر خالص سازان برای تنگ کردن حلقه حضور مردم در انتخابات، روی آنتن زنده ظهور یافته است؛ خط و نشان برای شورای نگهبان در حالی که این اتفاق در چهل سال گذشته سابقه نداشته است!

 

البته گفته شده که این مجری فعلا ممنوع الفعالیت شده است اما این اظهارات نیز باردیگر نشان می دهد که خالص سازان با آسودگی خیال آن چه را در ذهن دارند در برنامه های رسانه ملی روی آنتن زنده به زبان می آورند و برای همه غیر از خود خط و نشان می کشند...اتفاق بی سابقه‌ای که نشان می‌دهد خروجی اتاق فکر خالص سازان با فراغ بال روی آنتن زنده برنامه های رادیو و تلویزیون می رود و شاید در ابتدا غیر معقول و شاذ به نظر برسد اما ساعاتی بعد، اجرایی می‌شود تا با صدای بلند به همه سلایق و افکار هشدار داده شود که اصل ماجرا همان است که چند سال پیش خانم مجری در تلویزیون گفت: هرکسی نمی‌خو اهد، برود!

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها