کد خبر: ۴۶۱۴۵
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
ایرپاد پرو ۲ ازجمله محبوب‌ترین هدفون‌های TWS جهان است که همین عامل باعث شده تعداد زیادی نمونه‌ی جعلی از روی آن ساخته شود.

اگر قصد خرید هدفون بی‌سیم دارید، احتمالاً ایرپاد پرو ۲ را درنظر گرفته‌اید. البته قیمت هدفون مذکور ۲۴۹ دلار است که باعث می‌شود بسیاری از افراد به خرید گزینه‌های جایگزین با قیمت کمتر فکر کنند. شاید برخی کاربران ایرپاد پرو ۲ غیراصل را خریداری کرده باشند با این تفکر که تفاوتی با مدل واقعی ندارد؛ اما ظواهر می‌تواند فریب‌دهنده باشد. تصویر سی‌تی اسکن انجام‌شده روی ایرپادهای جعلی، تفاوت آن‌ها را با نسخه‌ی واقعی هدفون اپل نشان می‌دهد.

 

ایرپادهای جعلی آنقدر خوش‌ساخت هستند که حتی دستگاه‌های ساخت اپل ازجمله گوشی آیفون، آیپد و مک بوک را هم فریب می‌دهند و همین موضوع باعث شده برخی کلاهبرداری کنند و نمونه‌های جعلی را به‌عنوان اصل بفروشند. اکنون تصویر سی‌تی اسکنی که تیم Lumafield منتشر کرده، تفاوت فاحش بین نسخه‌ی واقعی و جعلی ایرپادهای اپل را نشان می‌دهد. مدل جعلی این محصول از مواد و قطعات ارزان‌قیمت ساخته شده و فاقد فناوری‌های پیچیده و واقعی است.

تفاوت باورنکردنی جنس اصل و تقلبی اپل زیر سی‌تی‌اسکن/ عکس

با بررسی هدفون اصلی و جعلی ایرپاد پرو ۲ مشخص شد مدل جعلی قطعات کم‌تری نسبت‌به نمونه‌ی واقعی دارد. همان‌طور که می‌بینید، مدل اصلی به‌طور متراکم بسته‌بندی شده‌ است درحالی‌که نمونه‌های جعلی، فضای خالی بیشتری دارند. درواقع نسخه‌ی ارزان‌قیمت و غیراصل فاقد فناوری‌هایی مثل سیستم حذف نویز است و فقط یک میکروفون، یک اسپیکر کوچک و یک باتری دارد.

این واقعیت که طراحی ایرپاد پرو ۲ جعلی شباهت زیادی به نسخه‌ی واقعی دارد، چیزی را تغییر نمی‌دهد؛ زیرا کیفیت مدل ارزان‌قیمت خیلی پایین‌تر از نمونه‌ی واقعی است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها