کد خبر: ۴۶۱۳۵
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
ارتباطات ماهواره‌ای در اندروید دچار شکست بزرگی شد؛ زیرا کوالکام به همکاری با ایریدیوم پایان داد و اکنون روی راهکار دیگری کار خواهد کرد.

اپل با معرفی آیفون ۱۴ باعث شد توجه افراد و شرکت‌ها به قابلیت اتصال ماهواره‌ای جلب شود. این فناوری، در شرایط اضطراری که دسترسی به شبکه‌ی موبایلی و وای‌فای وجود ندارد، پیامی به مراکز خدمات فوری ارسال می‌کند و درحال حاضر در سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ ارائه می‌شود.

کوالکام با پروژه‌ی Snapdragon Satellite قصد داشت قابلیتی مشابه ویژگی ارسال پیام ماهواره‌ای گوشی آیفون را روی گوشی‌های اندرویدی ارائه دهد؛ اما ظاهراً طرفداران سیستم‌عامل مذکور باید کمی بیشتر صبر کنند زیرا طبق گزارش CNBC همکاری این شرکت با ایریدیوم (Iridium) پایان یافته است.

 

ایریدیوم در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرد پیام‌رسانی ماهواره‌ای و خدمات اضطراری را برای گوشی‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون توسعه داده و نمونه‌ی اولیه‌ی آن را به‌نمایش گذاشته است؛ اما با وجود موفقیت فنی Snapdragon Satellite، سازندگان دستگاه‌های اندرویدی این فناوری را در محصولاتشان قرار ندادند و درنتیجه کوالکام تصمیم به فسخ قرارداد گرفت.

گفته می‌شود Snapdragon Satellite در گوشی‌های اندروید مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 که آنتن اضافه دارند پشتیبانی می‌شود. انتظار می‌رفت این سرویس ابتدا در آمریکای شمالی و اروپا ارائه شود و از پیام‌های دوطرفه پشتیبانی کند.

کوالکام اعلام کرده که سازندگان گوشی‌ هوشمند برای ارائه‌ی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای، راهکارهای استاندارد را ترجیح می‌دهند. این شرکت به‌زودی با ایریدیوم همکاری جدیدی آغاز خواهد کرد تا این‌بار به‌جای راهکار اختصاصی، راهکاری استاندارد را توسعه دهد.

فسخ قرارداد کوالکام به ایریدیوم اجازه می‌دهد بار دیگر با شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند، سایر تراشه‌سازان و توسعه‌هندگان سیستم‌عامل موبایلی تعامل داشته باشد.درحالی‌که به‌نظر نمی‌رسد اندروید امسال ویژگی‌های اتصال ماهواره‌ای را دریافت کند، همچنان فرصت زیادی برای ارائه‌ی این ویژگی درسال ۲۰۲۴ وجود دارد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها