کد خبر: ۴۶۱۳۳
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
ایران خودرو و سایپا در ماه گذشته تولید چند مدل از خودروهای داخلی پرفروش را متوقف کرده‌اند.

ایران خودرو در ماه گذشته تولید ۱۰ مدل از خودروهای داخلی پرفروش را متوقف کرده است. طبق جدیدترین آمار تا مهرماه امسال، خودروسازان بخش دولتی و خصوصی ۱۲۰ هزار و ۳۷۰ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند. میزان تولید تجمیعی تا پایان مهرماه امسال ۷۶۲ هزار و ۵۶۷ دستگاه خودرو اعلام شده که نشانگر رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته است. در بخش تولید خودروهای سواری، ایران خودرو رشد ۸ درصدی و سایپا رشد ۵ درصدی داشته است.

در عین حال، ایران خودرو خبر از توقف تولید خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو ۲۰۷ دستی پانوراما، پژو پارس معمولی، پژو ۲۰۰۸، سمند EF۷، دنا، رانا، رانا ۶ دنده، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز و سمند LX داده است.

پژو ۴۰۵ و سمند طی سالیان گذشته خودروهایی محبوب و پرفروش بودند. با این حال اکنون مشتریان قادر به خرید آن‌ها نیستند. راهکار جایگزین برای مشتریان، خرید نسخه‌های گران‌تر این خودروها یعنی دنا پلاس، سورن پلاس و پژو پارس است. بنابراین مشتری دیگر به نسخه پایه محصولات ایران خودرو دسترسی ندارد و به جای آن بایستی نسخه‌های گران‌تر با تغییرات اندک را خریداری کند. پژو ۲۰۶ محبوب نیز به کلی از خط تولید ایران خودرو کنار گذاشته شده است. بنابراین علاقمندان به این خودرو ناچار هستند پژو ۲۰۷ را برای خرید انتخاب کنند.

 

سایپا نیز تولید کوئیک اتوماتیک، ساینا، تیبا دو و ساینا دستی و مدیران خودرو تولید MVM X۳۳ را متوقف کرده است. محصولاتی از سایپا که تولید آن‌ها متوقف شده است نیز جزو خودروهای محبوب و پرفروش بازار به شمار می‌آیند. توقف تولید تیبا، تیبا ۲ و ساینا معمولی باعث شده است تا مشتریان چاره‌ای جز انتخاب خودروهای جایگزین نداشته باشند. محصولات جایگزین شامل کوییک دنده‌ای، کوییک S و ساینا S هستند. تمامی این خودروها نسبت به تیبا و تیبا ۲ قیمت بسیار بالاتری دارند و بازهم مشتریان ناچار به پرداخت بهای بیشتر برای محصول مشابه هستند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها