کد خبر: ۴۶۰۴۳
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
«استیو وزنیاک»، یکی از بنیانگذاران اپل، پس از گزارش «احساس عجیب» در حین سخنرانی، به دلیل احتمال سکته مغزی به بیمارستان منتقل شده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده توسط رسانه‌های مکزیکی، ظاهراً «استیو وزنیاک»، یکی از بنیانگذاران اپل، پس از گزارش «احساس عجیب» در حین سخنرانی، به دلیل احتمال سکته مغزی به بیمارستانی در مکزیکوسیتی منتقل شده است.

به گزارش نشریه ایندیپندنت، وزنیاک 73 ساله روز گذشته در «کنفرانس مجمع جهانی تجارت» و منطقه سانتافه از پایتخت مکزیک در حال سخنرانی بوده که این اتفاق رخ داده است. او پس از سخنرانی خود به همسرش گفته است که «احساس عجیبی» دارد و سپس علائمی مانند سرگیجه را تجربه کرده است. وزنیاک در نهایت با اصرار همسرش به بیمارستان منتقل می‌شود.


هم‌اکنون پزشکان در حال انجام آزمایش‌های بیشتری هستند و تیم وزنیاک نیز به مکزیکوسیتی سفر کرده است تا وضعیت او را در نظر داشته باشند. تاکنون علاوه بر ایندیپندنت، نشریات معتبر دیگری از جمله تلگراف، CNN و رویترز به احتمال سکته مغزی او اشاره کرده‌اند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره سلامت استیو وزنیاک منتشرنشده است.

آقای وزنیاک در حال حاضر حدود 100 میلیون دلار دارایی دارد و در سال 1976 همراه با شریک تجاری خود، یعنی «استیو جابز» که در سال 2011 درگذشت، شرکت اپل را تأسیس کرد. او طراح کامپیوترهای Apple I و Apple II است که در دهه‌های 1970 و 1980 انقلاب بزرگی در بازار کامپیوترهای شخصی بودند.

هم‌بنیانگذار اپل اخیراً از راه‌اندازی یک شرکت فضایی خصوصی با نام Privateer خبر داده بود و در کنار «ایلان ماسک» (SpaceX)، «جف بزوس» (Blue Origin) و «ریچارد برانسون» (Virgin Galactic) قرار گرفت که همگی برای پیشرفت در زمینه سفرهای فضایی تلاش می‌کنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها