کد خبر: ۴۵۸۶۴
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
رصد بازار نشان می‌دهد قیمت روغن حیوانی نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است.

روغن حیوانی از کره گاو یا گوسفند به دست می‌آید و هم برای سرخ کردن و هم پخت و پز استفاده می‌شود. در این میان، روغن حیوانی کرمانشاه معروف است و وقتی اسم روغن حیوانی می‌شود ذهن خیلی‌ها سمت روغن حیوانی کرمانشاه می‌رود که بعضا آن را روغن کرمانشاهی هم می‌نامند.

امروز برندهای روغن حیوانی در بازار کم نیست اما همانطور که اشاره شد خیلی از برندها، عنوان روغن حیوانی کرمانشاهی را هم به همراه نام خود بر محصولاتشان درج می‌کنند برای نمونه روغن حیوانی کرمانشاهی آرتیشو یا روغن حیوانی کرمانشاهی تروشک.

آنچه که قابل توجه است، قیمت بالای روغن حیوانی در مقابل انواع دیگر روغن است. درواقع، قیمت روغن حیوانی چندبرابر قیمت روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی و پخت و پز است به طوری که در حالی که میانگین قیمت هر یک کیلوگرم روغن مایع و جامد در بازار ۶۰ هزار تومان است، هر یک کیلوگرم روغن حیوانی (گوسفندی) تا بالای یک میلیون تومان هم به فروش می‌رود.

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت روغن حیوانی نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است. سال گذشته، در حالی که هر کیلو روغن حیوانی گاوی کرمانشاهی (محلی) در شهرهای کرمانشاه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود امسال به بیش از ۸۶۰ هزار تومان رسیده است. به همین ترتیب، در حالی که هر کیلو روغن گوسفندی کرمانشاهی (محلی) از مبدأ کرمانشاه حدود ۶۵۰ هزار تومان بود امسال با افزایش دوبرابری به حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.‌

قیمت روغن حیوانی بسته‌بندی نسبت به نوع فله و محلی آن ارزان‌تر است که در اینجا می‌تواند پای کیفیت وسط باشد. برای مثال، یک کیلو روغن حیوانی گاوی برند آرتیشو ۴۲۰ هزار تومان و نوع گوسفندی آن ۸۵۳ هزار تومان است. همچنین، ۹۰۰ گرم روغن حیوانی مخلوط گاوی و گوسفندی برند رزکالی ۵۰۰ هزار تومان است در حالی که ۹۰۰ گرم روغن گوسفندی این برند ۷۶۰ هزار تومان است. حلب ۱۷ کیلویی روغن حیوانی کرمانشاهی برند آرتیشو هم ۱۰ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها