کد خبر: ۴۵۷۰۱
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ایلان ماسک با هدف تبدیل ایکس (توییتر سابق) به سوپراپلیکیشن اکنون قصد دارد استارتاپ هوش مصنوعی xAI را با این شبکه‌ی اجتماعی ادغام کند.

ایلان ماسک با انتشار پستی اعلام کرد که استارتاپ هوش مصنوعی xAI با پلتفرم ایکس (توییتر سابق) ادغام خواهد شد و به‌عنوان برنامه‌ای مستقل نیز دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

میلیاردر معروف می‌گوید که xAI اولین مدل هوش مصنوعی خود به نام گراک (Grok) را پس‌ از ارائه‌ به همه‌ی مشترکان ایکس پریمیوم، در روز جمعه منتشر کرد.

همان‌طورکه رویترز اشاره می‌کند، هدف استارتاپ xAI ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی است که در درک جهان و کسب دانش به بشر کمک می‌کنند و گراک برای پاسخ به پرسش‌ها از راهکاری هوشمندانه بهره می‌برد.

ماسک از تلاش‌های شرکت‌های بزرگ فناوری در هوش مصنوعی به‌دلیل سانسور اطلاعات انتقاد کرد. ماه جولای، وی xAI را با شعار هوش مصنوعی حقیقت‌طلب راه‌اندازی کرد و گفت هدف این شرکت درک ماهیت جهان و رقابت با گوگل بارد و چت‌بات مایکروسافت بینگ است.

ماسک در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد که گراک به‌طور لحظه‌ای به اطلاعات ایکس دسترسی دارد که مزیت بزرگی برای این مدل هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

هفته‌ی گذشته، ایلان ماسک به ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت که از دیدگاه او، هوش مصنوعی مخرب‌ترین نیروی تاریخ است. میلیاردر معروف در اولین اجلاس جهانی امنیت هوش مصنوعی انگلستان پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل امروزی را از بین خواهد برد.

ماسک یکی از مؤسسان OpenAI بود؛ شرکتی که چت‌بات معروف ChatGPT را توسعه داد و با فناوری هوش مصنوعی خود، سروصدای زیادی در جهان به‌پا کرد. مالک تسلا سال ۲۰۱۸ از هیئت‌مدیره‌ی OpenAI کناره‌گیری کرد و اکنون شرکت هوش مصنوعی xAI را مدیریت می‌کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها