کد خبر: ۴۵۳۶۱
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
اسکای ول ET۵ یکی از نخستین خودروهای برقی است که قرار است در کشور عرضه شود و به تولید برسد. چندی پیش این خودرو به طور رسمی و طی مراسمی توسط رونمایی و تعیین قیمت شد. طراحی محافظه‌کارانه و شیک، در کنار ویژگی‌های فنی نسبتا خوب، از ویژگی‌های شاخص این خودرو محسوب می‌شود.

اسکای ول ET۵ یا اسکای ورث EV۶، توسط شرکت مشترک گروه مپنا و صنایع خودروسازی کرمان، به نام نوین ماهان یا نبکا تولید خواهد شد. این خودرو در بازار آلمان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس وارد شده و قصد ورود به بازار آمریکا را هم دارد. اسکای ول ET۵ با نام الاریس بئو (Elaris Beo) به بازار آلمان وارد شده است.

نخستین کراس‌اور برقی ایران که از تسلا گران‌تر است/ عکس

نمای جلویی خودرو، طراحی ساده و شیک داشته و قسمت دیلایت آن، تا حدودی یادآور محصولاتی مثل کی‌ام‌سی J۷ است. البته که فرم کلی خودرو، شبیه به محصولات هوندا طراحی شده است. بین دو چراغ اصلی، یک جلوپنجره صرفا تزئینی قرار دارد.

نخستین کراس‌اور برقی ایران که از تسلا گران‌تر است/ عکس

نمای پشتی، از چراغ متصل و نسبتا بزرگی برخوردار بوده که با چراغ‌های مه شکن عمودی به گونه‌ای هماهنگ شده است. ابعاد اسکای ول ET۵ چیزی نزدیک به هیوندای توسان است.

فاصله بین دو محور این خودرو ۲۸۰۰ میلی متر بوده که فضای بار و کابین مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. پکیج باتری در زیر خودرو قرار گرفته و با توجه ارتفاع ۱۶ سانتی متری از سطح زمین، نسبت به موانع جاده‌های ناهموار در امان است.

نخستین کراس‌اور برقی ایران که از تسلا گران‌تر است/ عکس

کابین اسکای ول همان سادگی و به روز بودن نمای بیرونی را دارد. نمایشگر بزرگ کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی، در کنار دسته دنده موس مانند، بیشترین جذابیت را در این بخش دارند. قسمت تنظیم تهویه هوا به شدت شبیه به محصولات مرسدس‌بنز طراحی شده است.

نخستین کراس‌اور برقی ایران که از تسلا گران‌تر است/ عکس

صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار، نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی اطلاعات-سرگرمی، دوربین ۳۶۰ درجه، روکش چرم صندلی‌ها، گرمکن ردیف جلو، فیلتر هوای PM۲.۵ برای یونیزه‌سازی هوای کابین، سامانه دستیار رانندگی سطح L۲.۵، سامانه‌های فعال ایمنی همچون کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار تعویض خطوط، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار شروع حرکت در سربالایی، تشخیص محدودیت سرعت، پارک خودکار و دستیار نوربالا، از جمله امکانات ET۵ هستند. شبکه ارتباطی Skylink به همراه دستیار صوتی و قابلیت برقراری ارتباط میان چند دستگاه، امکانات خاص اسکای ول هستند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها