کد خبر: ۴۴۷۷۵
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
بررسی‌ها نشان داده که کاربران گوشی‌های آیفون درمقایسه‌ با کاربرانی که گوشی‌های اندروید دارند، مدت زمان بیشتری از یک مدل گوشی استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان داده که کاربران گوشی‌های آیفون درمقایسه‌ با کاربرانی که گوشی‌های اندروید دارند، مدت زمان بیشتری از یک مدل گوشی استفاده می‌کنند.

با وجود رقابت همیشگی بین دو پلتفرم و مقایسه اندروید با iOS، عموماً این باور وجود دارد که اپل بازیکن غالب در بازار ایالات متحده است و طبق این باور، آیفون باید بیشتر از مجموع همه گوشی‌های اندرویدی فروش داشته باشد، هرچند دقیقاً اینطور نیست.

درواقع تعداد کاربران این پلتفرم‌ها بین iOS و اندروید به‌طور مساوی تقسیم شده‌اند و حتی مجموع فروش گوشی‌های اندرویدی از برند‌های مختلف در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ میلادی با میزان فروش گوشی‌های آیفون در همین بازه تقریباً برابری می‌کند.

براساس گزارش آماری CRIP در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور ۱۴۰۲ خورشیدی) فروش آیفون تنها ۳۹ درصد از کل فروش را به‌خود اختصاص داده است. شاید این آمار برای طرفداران سرسخت آیفون شوکه‌کننده باشد؛ البته CRIP معتقد است که بررسی الگوهای مصرف این دو گروه از کاربران بهترین گوشی های بازار، می‌تواند فروش کمتر آیفون در ایالات متحده را توضیح دهد.

به گفته شرکت تحقیقاتی CRIP، کاربران آیفون تمایل دارند مدت زمان طولانی‌تری از دستگاه فعلی‌شان استفاده کنند و نسبت به کاربران اندرویدی، کمتر گوشی‌هایشان را به مدل‌های جدیدتر ارتقاء می‌دهند.


از جامعه آماری مورد مطالعه شرکت CRIP فقط ۱۰ درصد از دارنگان آیفون، در مدت زمان کمتر از یک سال، برای خرید آیفون جدید اقدام کرده‌اند. درمقابل ۲۳ درصد از کاربران گوشی‌های اندرویدی ظرف یک سال از زمان خرید گوشی مدل جدیدتری خریده‌اند. علاوه‌براین، ۶۱ درصد از کاربران آیفون و تنها ۴۳ درصد از کاربران اندروید، بیش از ۲ سال از یک گوشی استفاده می‌کردند.


تصور غالب مردم این است که کاربران iOS وضع مالی بهتری دارند و قاعدتاً باید آن‌ها باشند که مرتباً گوشی جدید خریداری می‌کنند و مدل به مدل دستگاه خود را ارتقاء می‌دهند؛ اما تحلیل گزارش CRIP خلافش را ثابت می‌کند.

عموماً گوشی‌های اندرویدی به گرانی آیفون نیستند؛ بنابراین کاربران اندروید راحت‌تر می‌توانند به‌فکر ارتقاء گوشی نسبتاً جدید خود باشند. گزارش دیگری از CRIP طرح‌های پرداخت اقساطی را مدنظر قرار می‌دهد؛ اما نکته‌ی اصلی این است که حجم معاملات گوشی‌های اندرویدی بسیار بیشتر از آیفون است؛ درنتیجه بازهم خرید گوشی اندروید جدید برای خریداران به صرفه‌تر است.

نکته‌ی تأثیرگذار دیگر، معرفی تنها یک سری آیفون جدید در سال است؛ درحالی که اکثر سازندگان برتر گوشی‌های اندرویدی در سال چندین مدل گوشی جدید معرفی می‌کنند. بنابراین همیشه گزینه‌های به‌روز، ارتقاء یافته و وسوسه‌انگیز بیشتری برای کاربران اندرویدی دردسترس است.


بی‌شک عرضه‌ی چندین مدل‌ دستگاه به‌روزتر در سال می‌تواند احساس کهنگی بیشتری در استفاده از دستگاه‌های قدیمی القا کند و شما را به سمت ارتقاء دستگاه فعلی‌تان سوق دهد.

آیفون






عامل دیگری که در گزارش ذکر نشده است، می‌تواند پشتیبانی بهتر اپل از گوشی‌هایش نسبت‌به دستگاه‌های اندرویدی باشد که احساس نیاز به ارتقا را در کاربران iOS کمرنگ می‌کند. برای مثال، همین هفته، آپدیت امنیتی iOS 15.8 برای آیفون‌های قدیمی، مثل آیفون ۷ پلاس منتشر شد.

البته که تراشه‌ی قدرتمند آیفون نسبت‌به رقبای هم‌کلاس اندرویدی‌اش نیز باعث می‌شود این گوشی‌ها دیرتر از دور خارج شوند و مدت طولانی‌تری از برنامه‌ها پشتیبانی کنند.


البته که تراشه‌ی قدرتمند آیفون نسبت‌به رقبای هم‌کلاس اندرویدی‌اش نیز باعث می‌شود این گوشی‌ها دیرتر از دور خارج شوند و مدت طولانی‌تری از برنامه‌ها پشتیبانی کنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها