کد خبر: ۴۴۶۹۱
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا اعلام کرد که شبکه اجتماعی تردز (Threads) در حال حاضر کمتر از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. او همچنین ادعا کرده که احتمالاً در چند سال آینده، تعداد کاربران فعال ماهانه این برنامه بتواند به 1 میلیارد نفر برسد.

براساس گزارش انگجت، زاکربرگ در جریان جلسه اعلام درآمد سه‌ماهه سوم متا گفت: «برای مدت زمان طولانی فکر می‌کردم، باید یک برنامه گفتگوی عمومی میلیارد نفری وجود داشته باشد که کمی مثبت‌تر است و فکر می‌کنم اگر چند سال دیگر به این روند ادامه دهیم، شانس خوبی برای دستیابی به چشم‌انداز خود خواهیم داشت.»

رشد تردز از زمان عرضه

رشد تردز از زمان راه‌اندازی اولیه آن تاکنون بارهای به دقت مورد توجه قرار گرفته است. این برنامه در هفته اول خود موفق شده بود تا 100 میلیون کاربر را به خود جذب کند، اما به دلایلی از جمله عملکرد محدود و فیدهای نامناسب خیلی زود شاهد کاهش تعامل کاربران خود بود. با این حال متا همواره ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده است و همین امر باعث شده تا تعامل کاربران با آن در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کند.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه رقیب تردز یعنی ایکس و ایلان ماسک در حال ارائه تغییرات و ویژگی‌های جدید نامطلوبی هستند. اخیراً وال استریت ژورنال در گزارشی گفته بود که Threads ظاهراً موفق شده است تا برخی «کاربران قدرتمند» سابق ایکس را جذب کند.

چه خبر از تردز؟/ رویای زاکربرگ برای به زیر کشیدن توییتر

عملکرد مالی متا و متاورس

متا در جریان جلسه اعلام در آمد خود گفت که طی سه‌ماهه سوم بیش از 34 میلیارد دلار درآمد داشته است که افزایش 23 درصدی آن نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. زاکربرگ به تحلیلگران گفت که تمرکز اخیر متا روی کارایی که باعث شد در سال گذشته بیش از 20 هزار کارمند شغل خود را از دست دهند، استراتژی مؤثری بوده و تا زمانی که شرکت با شرایط بسیار پرتلاطمی مواجه است، ادامه خواهد داشت.

درنهایت، هرچند زاکربرگ همچنین اعلام کرد که متا به کار روی هوش مصنوعی ادامه خواهد داد، واحد Reality Labs آن که روی پروژه‌های واقعیت افزوده و مجازی تمرکز دارد، همچنان در حال ضرر است و در سه‌ماهه گذشته با کسب درآمد 210 میلیون دلاری، زیان 3.7 میلیارد دلاری برای سه‌ماهه و بیش از 11 میلیارد دلاری را از زمان آغاز سال 2023 گزارش کرده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها