کد خبر: ۴۴۶۹۰
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
آنر با فروش ۱۱٫۸ میلیون گوشی هوشمند، ۱۸ درصد بازار چین را به خود اختصاص داد و بالاتر از شیائومی و اپل در رتبه‌ی اول جای گرفت.

افزایش مشکلات اقتصادی باعث کاهش ۵ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ در بازار چین شده است. به‌گزارش رویترز و نقل از مرکز اطلاعاتی Canalys، فروش گوشی‌های هوشمند چین به ۶۶٫۷ میلیون دستگاه رسید.

برند ویوو با کاهش فروش ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل، در صدر جدول افت فروش بازار چین قرار دارد. اوپو با افت فروش ۱۰ درصدی و اپل با ۶ درصد افت در رتبه‌ی دوم و سوم جدول جا گرفته‌اند. شیائومی و آنر تنها با یک درصد افت فروش نسبت به سال قبل، از پرفروش‌ترین برندهای گوشی در چین بوده‌اند.

آنر با فروش ۱۱٫۸ میلیون گوشی و سهم ۱۸ درصدی، جایگاه اول بازار چین را به خود اختصاص داد. اوپو و اپل هر دو با ۱۶ درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفتند.

عرضه‌ی آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در چین، باعث رشد فروش اپل در چین شده است. قیمت گوشی آیفون جدید اپل نسبت به قیمت گوشی های نسل قبل،‌ تغییری نداشت که می‌تواند یکی از دلایل فروش خوب آن‌ها باشد.

هواوی ششمین برند پرفروش گوشی هوشمند در چین در طول سه‌ماهه‌ی سوم بود. Canalys آمار دقیقی از فروش هواوی ارائه نکرد؛ اما به‌لطف تقاضای زیاد برای گوشی پرچم‌دار میت ۶۰، سهم هواوی قابل‌ قیاس با تولیدکنندگان پیشرو در چین است. پردازنده هواوی میت ۶۰ پرو یکی از مهم‌ترین دلایل فروش آن است؛ چرا که پیشرفت این برند چینی را به‌رغم تحریم‌های آمریکا نشان می‌دهد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها