کد خبر: ۴۳۹۸۴
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

بدون تردید علیرضا دبیر در یک سال اخیر یکی از خبرسازترین افراد ورزش کشور بوده است. رئیس فدراسیون کشتی که تقریبا تمام صحبت‌هایش بازتاب زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته و خیلی‌ها به نظرات او واکنش نشان می‌دهند. دبیر به تازگی در هاردتاک ستاره‌بازی درباره حواشی و اتفاقات اخیر کشتی صحبت کرده است. این بخش با رئیس فدراسیون کشتی ایران است و بخش‌های بعدی هم در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

کتک می‌خورم که بچه‌ها نخورند!

علیرضا دبیر درباره صحبت‌های خود مبنی بر نیاز کشتی به حضور مربی خارجی گفت: کشتی انتها ندارد و من به عنوان رئیس فدراسیون هرجا بتوانم از دانش خارجی استفاده کنم، این کار را انجام می‌دهم. شما ببینید وقتی عیسی حاجی‌اف را آوردیم چقدر به ما حمله شد. واقعا هم خوب کار کرد ولی بچه‌های ما کارهای او را اجرا نکردند. حسن در کشتی با تیلور می‌توانست سر و گردن را بگیرد. رحمان و یونس و گلیج هم همینطور. واقعا کار کرده بود ولی جواب نداد چون این‌ها از نوجوانان سر و گردن نگرفته‌اند. بدن تا ۱۷-۱۸ سالگی در کشتی فن را خوب یاد می‌گیرد ولی بعد دیگر نمی‌توانی فن را یاد بدهی و از یک سنی حرکت را خوب یاد می‌گیرد. تیم نوجوانان ما که قهرمان جهان شد نسل خوبی است. بعد از المپیک پاریس این نسل می‌آید.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر ترساندن حسن یزدانی از مبارزه با تیلور و تغییر مدل کشتی او گفت: نسل قبل مقصر است. چه کسی به او گفته زیر کتف بزن؟ البته حسن سبک کشتی خودش را دارد و کسی در کشتی نمی‌تواند ادای یکی دیگر را در بیاورد. در منطقه ۱۱ شهرداری بودم پژمان درستکار گفت این پسر بچه را ببین به نظرم خوب می‌شود. حسن یزدانی بود که در ۵۱ کیلوگرم کشتی می‌گرفت و من هم او را نمی‌شناختم. گفتم عجب دلاوری است. من زیر کتف زدن را زیر سوال نمی‌برم ولی سلاح برتر کشتی ما زیرگیری است. من پوستم کنده شده که بتوانیم این نسل را عوض کنیم. امیرحسین زارع بالاخره در مسابقات آسیایی زیر گرفت. به او گفتم می‌خواهی موفق شوی باید زیر بگیری.

دبیر درباره ضعف حضور یک استراتژیست خوب در کادر فنی کشتی ایران گفت: من تا حدودی این را قبول دارم. به پژمان گفتم یک قهرمان درست و حسابی نبردید دل من خوش باشد. امیرحسین زارع کار عادی خودش را کرد. من یک سال با او حرف نزدم چون پارسال باید طلا می‌گرفت و الکی باخت. او باید ۴-۵ طلای جهانی و المپیک داشته باشد. دل من برای آن‌ها می‌سوزد. دوست دارم مدال حسن یزدانی طلا باشد. نمی‌خواهم بلای من سر آن‌ها بیاید چون من با خیلی‌ها می‌جنگیدم. الان همه این کتک‌ها را می‌خورم که بچه‌ها نخورند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره جوان‌گرایی در این رشته و مقایسه آن با بقیه رشته‌ها گفت: خیلی‌ فدراسیون‌ها در بازی‌های آسیایی گفتند ما جوان‌گرایی کردیم و نتیجه نگرفتیم. ما از ۱۲ وزن آزاد و فرنگی ۱۱ تا را عوض کردیم و نتیجه گرفتیم. این جوان‌گرایی است.

به رنگرز گفتم گرایی با این وضعیت در المپیک به کار نمی‌آید/وسط نکونام و خطیر را گرفتم چون برای من پرسپولیسی، هوادار کف خیابان مهم است!

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها